کد خبر : 15363
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 10:16

قطعات ماشین آلات بیشترین سهم را در واردات قم دارد

قطعات ماشین آلات بیشترین سهم را در واردات قم دارد
مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال بیشترین حجم کالا‌های وارد شده به گمرکات قم مرتبط با قطعات مورد نیاز برای تولید انواع ماشین آلات در واحد‌های صنعتی استان بوده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی گفت: در همین رابطه طی مدت مورد نظر کالا‌هایی همچون قطعات منفصله کامیون، قطعات موتور سیکلت، قطعات منفصله بیل مکانیکی، قطعات ماشین لباسشویی و ظرفشویی، قطعات کولر گازی و برخی دیگر از قطعات مورد نیاز در تولید لوازم خانگی همچون یخچال از طریق گمرکات قم وارد کشور شده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: این کالا‌ها پس از ورود به گمرکات قم و طی مراحل قانونی و ارزیابی‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده و در اختیار بهره‌برداران واحد‌های صنعتی قرار گرفته تا در فرآیند تولید محصولات مورد نظر خود از آنها استفاده کنند.

او ادامه داد: در همین رابطه طی دو ماه سپری شده از سال جاری ۳۷ نوع کالا به وزن بیش از ۱۰ هزار تُن و ارزش ۴۸ میلیون دلار وارد گمرکات قم شد که بیشترین حجم آن را کالا‌های مورد استفاده در تولید محصول نهایی واحد‌های صنعتی تشکیل می‌دهد.

گفتنی است در حوزه صادرات نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت، ۲۹ هزار و ۶۵۰ تُن انواع کالا در قالب تعداد ۸۷۸ اظهارنامه به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ دلار از طریق گمرکات این استان به کشور‌های هدف صادر شد.

در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به بیش‌از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گمرک استان در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهاد‌های متولی دارد و در این مدت ۷۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.