کد خبر : 15744
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 11:16

مشارکت گسترده تضمین امنیت نظام است

مشارکت گسترده تضمین امنیت نظام است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جریان غرب‌گرا کشور را از مسیر رشد و پیشرفت خارج می‌کند، گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات تضمین امنیت نظام و ازبین‌رفتن تهدیدات خارجی علیه کشور است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی و ملاک‌های جریان غرب‌گرا، اظهار داشت: انتخابات ایران باتوجه‌به دشمنی‌های بیرونی علیه نظام جمهوری اسلامی از معدود انتخاباتی است که موردتوجه محافل جهانی قرار دارد و به‌ویژه دشمنان ملت ایران با حساسیت آن را دنبال می‌کنند. ازاین‌جهت می‌توان انتخابات ایران را به لحاظ تأثیر بر سرنوشت جامعه ایران و کارکردهای داخلی و خارجی بسیار مهم تلقی کرد.
وی ادامه داد: در نظامی که همواره در معرض دید و قضاوت جهانی قرار دارد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار بین‌المللی و امنیت کشور می‌شود. مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی کشور نشانه پشتوانه مردمی نظام است.
مشارکت گسترده تضمین امنیت نظام است
این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: کشورهایی که دارای سیستم دموکراتیک و پشتوانه مردمی هستند در مقایسه با دولت‌های غیرمردمی مصونیت و امنیت بیشتری در برابر تهدیدات قدرت‌های خارجی دارند. قدرت‌های بیگانه زمانی برای یک کشور تهدید به‌حساب می‌آیند که آن کشور فاقد حمایت مردمی باشد؛ بنابراین یکی از آثار بسیار مهم مشارکت گسترده مردم در انتخابات تضمین امنیت نظام و ازبین‌رفتن تهدیدات خارجی علیه کشور است.
مشارکت گسترده عامل بی‌اثری تحریم‌هاست
وی اضافه کرد: یکی دیگر از تأثیرات مشارکت حداکثری مردم در ایران، بی‌اثرسازی تحریم‌ها و تسهیل در روند حل مشکلات اقتصادی است. نظامی که دارای پشتوانه مردمی است هیچ تحریمی بر آن مؤثر نیست. مشارکت حداکثری باعث ترس و عقب‌نشینی دشمن می‌شود و در نتیجه تحریم‌ها هم خودبه‌خود بی‌اثر می‌شود.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از تأثیرات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تقویت مشروعیت بین‌المللی نظام است. نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان نظامی دمکراتیک به افکار عمومی جهان معرفی خواهد شد. این امر علاوه‌برآن که یکی از بهانه‌های اصلی مخالفان جمهوری اسلامی را از دستشان می‌گیرد، بر اعتبار آن نزد جهانیان افزوده و بر رفتار جامعه بین‌الملل نسبت به ایران و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیر خواهد داشت.
افزایش قدرت دیپلماسی کشور با حضور حداکثری در انتخابات
وی تصریح کرد: هرچه اقتدار بین‌المللی نظام افزایش یابد، چالش‌های بین‌المللی برای ایران هم کاهش خواهد یافت و در نتیجه قدرت دیپلماسی ایران در مسائل مختلف سیاست خارجی افزایش می‌یابد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به جریان غرب‌گرا، گفت: باتوجه‌به اهمیت انتخابات ایران و برای اینکه آثار و ثمرات حضور مردم در انتخابات بیشتر نمایان شود باید مراقبت کرد جریان غرب‌گرا برنده انتخابات نشوند؛ زیرا جریان غرب‌گرا منافع ملی ایران را فدای منافع غرب می‌کند.
جریان غرب‌گرا کشور را از مسیر رشد و پیشرفت خارج می‌کند
وی ادامه داد: جریان غرب‌گرا را می‌توان از گرایش‌ها و دلبستگی‌های آنان به آمریکا و غرب شناخت. جریانی که ۸ سال در دولت آقای روحانی یا ۸ سال در دولت آقای خاتمی بر ایران حکومت کرد نماد یک جریان غرب‌گراست. مردم نباید اجازه دهند دولت چهاردهم ادامه این جریان غرب‌گرا باشد والا کشور از مسیر رشد و پیشرفت سال‌ها به عقب بازخواهد گشت و مسیر پیشرفت مبتنی بر عدالت اسلامی کند خواهد شد.
تعبیر نادرست پزشکیان از شهید سلیمانی ناشی از عدم درک جایگاه و شخصیت او است
حجت‌الاسلام ملک‌زاده در ادامه با اشاره به توهین یکی از کاندیداها به شخصیت‌های ملی و مذهبی کشور، گفت: تعبیر نادرستی که جناب آقای پزشکیان در مورد شهید سلیمانی بکار بردند ناشی عدم درک جایگاه و شخصیت این شهید بزرگوار در منطقه و جهان و خدمات ارزشمندی که در جبهه مقاومت برای ارتقا امنیت و عزت امت اسلامی انجام داد، است.
وی افزود: بدیهی است که اقدامات شهید سلیمانی هیچگاه خوشایند آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه نبوده است؛ اما از یک فرد مسلمان که خود را پیرو قرآن و اهل‌بیت می‌داند انتظار نمی‌رود در تحلیل خود از اقدامات این شهید از تعابیر نادرست استفاده کند.
شهید سلیمانی در راستای امنیت امت اسلامی بسیار تلاش کرد
این کارشناس سیاسی یادآور شد: شهید سلیمانی در راه خدا و برای نجات مردم مظلوم فلسطین و سایر مظلومان منطقه که زیر یوغ استکبار و دست‌نشاندگان آمریکا در منطقه قرار داشتند از سرزمین اسلامی دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید. در قرآن کریم جهاد با متجاوزان و دفاع از سرزمین و امت اسلامی از وظایف اساسى مسلمانان است. خداوند در سوره نسا آیه ۷۵ با سرزنش کسانی که برای دفاع از مظلومان و نجات آنان از ظلم ستمگران جهاد نمی‌کنند می‌فرماید: «وَ مَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ وَ الْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا»؛ «شما را چه شده که در راه خدا و در راه نجات مردان و زنان و کودکان مستضعف نمى‌جنگید، آنان که مى‌گویند: پروردگارا! ما را از این شهرى که مردمش ستمگرند بیرون بر و از جانب خود رهبر و سرپرستى براى ما قرار ده و از سوى خودت، یاورى براى ما تعیین فرما». در روایتی رسول خدا (ص) می‌فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ»؛ «هر که صبح کند و به امور مسلمین همت نگمارد، از آنها نیست؛ و هر که بشنود مردى فریاد می‌زند “مسلمان‌ها بدادم برسید” و جوابش نگوید مسلمان نیست».
وی ذکر کرد: بنابراین از کسی که مدام به آیات و روایات استناد می‌کند انتظار می‌رود به مفاهیم آنها نیز توجه داشته باشد و در زمین دشمن بازی نکند. استفاده از تعابیر ناپسند و حساب نشده در مورد شخصیتی مانند شهید سلیمانی دشمنان ملت ایران را شاد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.