کد خبر : 1911
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 - 11:20

فضای مجازی باید تحت حاکمیت قانون قرار بگیرد

فضای مجازی باید تحت حاکمیت قانون قرار بگیرد
رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی کشور را ۴۴ سال پیش ازسلطه طاغوت خارج کرد و امروز هم با در اختیار قرار گرفتن فضای مجازی این بخش هم از حاکمیت دشمن خارج خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

حجت الاسلام مرتضی اقای تهرانی در نشست بصیرتی و سیاسی روایت فجر که از سوی مجمع هم افزایی جوانان انقلابی درمسجد امام حسین نیروگاه قم برگزارشد گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس سه موضوع سامان دهی فضای مجازی، تسهیل ازدواج، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب را به عنوان اولویت‌های این کمیسیون درمجلس شورای اسلامی در دست بررسی و رسیدگی سامان دهی قرار داده است.

وی در خصوص فضای مجازی با اشاره به اینکه فضای مجازی در کشورمان مانند سایر کشور‌های دنیا باید مدیریت شده و تحت حاکمیت قانون در آید گفت: امروز ما با رها شدگی در فضای مجازی روبه رو هستیم و با قانون جدید هدف فیلتر کردن، بستن یا مسدد شدن فضای مجازی نیست بلکه اداره کردن و تحت حاکمیت قانون درآمدن فضای مجازی است.

رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت فضای مجازی با اولویت و با عنوان قانون ۸۵ در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حاکیت کشور ۴۴ سال پیش از اختیار طاغوت خارج شد گفت: ۲۰ سال است که فضای مجازی در اختیار دشمن قرار دارد و باید این فضای مهم و تاثیر گذار را نیز در اختیار حاکمیت ملی کشورمان بیاوریم.

حجت الاسلام آقا تهرانی در خصوص موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: امروز نیاز جامعه امر به معروف و نهی ازمنکر است و مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و همه مردم موظف هستند این فریضه را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این زمینه هر کس حجاب را رعایت نمی‌کند باید با صحبت کردن و تذکر زبانی موضوع حجاب را به او گوشزد کرد و این تذکر دادن و گفتن حتما در جامعه اثر خواهدداشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد شکایت از مسئولان و تخلفات مدیران کشور گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به مبحث جرم مسئولان می‌پردازد و اگر هرکس با مدرک تخلفی را از مسئولی دیده؛ می‌تواند به کمیسیون شکایت کرده و در آنجا رسیدگی خواهدشد.

وی در خصوص تخلفات و کوتاهی‌های مطرح در خصوص رییس جمهور سابق کشورمان گفت: درخصوص این فرد ۳ درخواست شکایت از وی در مجلس مطرح شده است و این موضوع در قوه قضاییه در دست بررسی قرار دارد.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی و تورم موجود در جامعه نیز افزود: بیشتر مشکلات اقتصادی و تورم امروز به موضوع دلار مربوط است و پول ما مبتلا به دلار است و این غلط است و این رویه باید اصلاح شود.

حجت الاسلام آقا تهرانی اضافه کرد: اقتصاد کشور را باید از چنگال دلار بیرون کشید و مدیریت اقتصاد را دردست گرفت و تا زمانی که دلار در اقتصاد ما حاکمیت داشته باشد مشکلات اقتصادی وجود خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی دولت نسبت به دولت قبل بسیار بهبود یافته است گفت: دولت نفت را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند و با کار‌هایی که در بودجه در حال انجام است امیدواریم سال آینده سال مالی بهتری باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قبل صندوق‌های کشور را کامل به صورت خالی از اعتبار دراختیار دولت آقای رییسی قرار داد و این در حالی بود که دولت با تمام سختی‌ها و مشکلات کشور را اداره کرد.

وی در خصوص سنجش عملکرد نمایندگان و مسئولان در کشور مان نیز گفت: معیار و تراز در کشورمان دیدگاه‌ها، نظرات و ابلاغیه‌های رهبر معظم انقلاب است و در کشورمان مدیران و مسئولان را باید بر این اساس سنجید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.