کد خبر : 2132
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 9:14

مدیرکل ارشاد قم:

امیدواریم وضعیت کاغذ در سال ۱۴۰۲ بهتر شود

امیدواریم وضعیت کاغذ در سال ۱۴۰۲ بهتر شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برپایی ششمین نمایشگاه تخصصی «کتاب دین» خبر داد و گفت: ۱۰۰ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند.
به این خبر امتیاز دهید

امیرعلی عموزاده  اظهار داشت: ششمین نمایشگاه «کتاب دین» با حضور ۱۰۰ ناشر در ۱۱۱ غرفه از ۲۶ بهمن ماه تا اول اسفند ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های استان قم برپا می شود.

وی افزود: ساعات بازدید از نمایشگاه هم صبح ها ساعات ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ساعات ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود.

وی گفت: در این نمایشگاه، ناشران خارجی از کشورهای عراق و لبنان که در ایران نمایندگی دارند، غرفه خواهند داشت.

وی از تخفیف ۴۰ درصدی خرید کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تخفیف خرید کتاب به این صورت است که بازدیدکنندگان هنگام دریافت بن کتاب ۲۰ درصد تخفیف می گیرند و هنگام خرید کتاب هم ناشران موظف به تخفیف ۲۰ درصدی کتاب های خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه «کتاب دین» روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه جاری ساعت ۱۰ صبح با حضور آقای یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید حوزه های علمیه بازگشایی خواهد شد و برنامه های جنبی و نشست های فرهنگی در صبح و عصر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: خانه کتاب و ادبیات ایران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان، شهرداری، مرکز خدمات حوزه های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه در برپایی نمایشگاه مشارکت دارند.

 

ارسال ۲ میلیون کتاب به خارج از کشور از ابتدای امسال

آقای عموزاده درباره مشکل کاغذ ناشران گفت: کاغذ یارانه ای از تهران بین ناشران توزیع می شود اما قم تنها استانی است که با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سهمیه لازم برای چاپ کتاب را بین ناشران توزیع می کند ضمن اینکه بخشی هم از کاغذ ایرانی به عنوان سهمیه به ناشرین داده می شود که البته شاید جوابگوی کل نیازهای ناشر نباشد ولی امیدواریم وضعیت کاغذ در سال ۱۴۰۲ بهتر شود.

وی درباره ارسال کتب دینی به دیگر کشورهای جهان بیان داشت: ارسال مرسولات فرهنگی روزانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد و در حداقل زمان مجوز لازم در این زمینه صادر می شود.

وی افزود: از ابتدای امسال (۱۴۰۱) تاکنون بالغ بر ۲ میلیون کتاب به کشورهای مختلف ارسال شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.