کد خبر : 14767
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 8:57

آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت

محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محدودیت را یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ابراز داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در طول دوران رهبری‌شان و حتی قبل از آن، به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

 وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در دید رهبران دنیا اظهار داشت: ایشان قدم‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

 عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

 امام‌جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت‌تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند.

 آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعدازاین موفقیت به خود آمدند.

 وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به‌جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

 از تحریم استقبال نمی‌کنیم

 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

 آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعاً توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به‌خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دادیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إنشاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی تا ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

 طلاب در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

 دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند.

 وی افزود: متأسفانه امروز به‌خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند و باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

 شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیاد ریاست جمهوری، با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده را با خود به همراه داشت.

 وی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره‌کشی از طبیعت و ثروت‌آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

 دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.