کد خبر : 13007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 11:32

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خدمت توسعه کشاورزی استان است

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خدمت توسعه کشاورزی استان است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تدارک و توزیع کود یارانه‌ای در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با تهیه کودهای موردنیاز کشاورزان در خدمت توسعه کشاورزی استان قرار دارد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی که طبق قانون وظیفه خطیر تأمین و توزیع انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی مانند: کود، سم و بذر را با قیمت یارانه‌ای، در اقصی‌نقاط کشور به عهده دارد و حتی در یکی دو سال اخیر پشتیبانی عملی از طرح ملی توسعه کشاورزی قراردادی را نیز بر عهده گرفته است.

این شرکت با حضور مؤثر خود در بازارهای بین‌المللی و ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان داخلی، نسبت به تدارک و تأمین انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده‌های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان‌ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور، ساماندهی و انجام می‌دهد.

از همین رو مهندس حسین زند در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در خدمت توسعه کشاورزی استان است، اظهار داشت:  در حال حاضر و با درنظرگرفتن میانگین وزنی کودهای شیمیایی ۳ گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده این کودها توسط کشاورز پرداخت می‌گردد و حدود ۷۰ درصد آن مشمول یارانه و حمایت دولت است.

وی ادامه داد: سال‌های اخیر از ویژه‌ترین سال‌های عملکردی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده است، علی‌رغم تمامی مشکلات، چالش‌ها، تحریم‌های ظالمانه و کمبود و محدودیت‌های منابع مالی و ارزی، کودهای شیمیایی یارانه‌ای موردنیاز بخش کشاورزی به‌موقع تأمین و تدارک و توزیع گردیده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم بیان کرد: در سال گذشته در استان قم نیز برنامه مصوب ابلاغی کود به طور کامل تأمین و تدارک گردید و از حیثت تدارک و توزیع و مصرف  کودهای یارانه‌ای در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل ۴۵۰۰ تن رشد داشت .

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون و در ۹ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ هزار تن معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تأمین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد معادل بیش از ۳۰۰۰ تن رشد داشته‌ایم.

مهندس زند عنوان کرد: در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه به‌عنوان ذخیره استراتژیک برای توزیع به‌موقع و تأمین نیاز کشاورزان در انبارهای تحت پوشش این شرکت در استان موجود است و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمان‌بندی شده به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان شد: نکته حائز اهمیت و قابل‌توجه در توزیع و مصرف کود در سال جاری در کشت پائیزه است که باتوجه‌به اهمیت کشت پائیزه که شامل محصولات اساسی و استراتژیک گندم، جو و کلزا هست میزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مصرفی در کشت پائیزه سال جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۱  حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده‌های تولید شرکت هستند و از این طریق کودهای یارانه‌ای را بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان، به دست کشاورزان و بهره‌برداران در بخش کشاورزی می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.