کد خبر : 13273
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 9:59

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

طرح‌های ورزشی در دست ساخت در قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح‌های ورزشی در دست ساخت در قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: طرح‌های ورزشی این استان به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تزریق اعتبارات روند پیشرفت آن‌ها سرعت بیشتری خواهد یافت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابراهیم سانی‌خانی اظهار داشت: هفت طرح ورزشی در این استان در حال ساخت است که پنج طرح شهری و ۲ طرح روستایی می‌باشد.

وی افزود: برای تکمیل این طرح‌های ورزشی حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است و در صورت تامین به موقع بودجه، طی یک‌سال آتی به ترتیب شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی بازپیرایی ورزشگاه تختی، ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان، خانه جوان خیابان دروازه ری و زمین چمن روستای جنداب را به عنوان چند پروژه شاخص ورزشی در دست احداث استان قم ذکر کرد.

وی بیان کرد: اکنون در مجموع ۱۲۴ فضای ورزشی روستایی و شهری در استان قم برای استفاده ورزشکاران وجود دارد.

سانی‌خانی با اشاره به اینکه این تعداد مکان ورزشی با احتساب اماکن غیرقابل بهره‌برداری و درحال تعمیر و بازسازی است عنوان کرد: از مجموع ۱۲۴ مکان ورزشی استان, ۹۶ مکان شهری و ۲۸ مکان روستایی است.

وی اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان اکنون ۰۰.۵۷ متر مربع است و این در حالیست که استاندارد کشوری یک متر مربع می‌باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: با افتتاح هفت طرح در حال ساخت ، سرانه فضای ورزشی در این استان بهبود می‌یابد و در تلاشیم با کمک مجموعه‌هایی چون سپاه پاسداران بر میزان اماکن ورزشی بیفزاییم.

سانی‌خانی به کمبود ۳۳۸ هزار مترمربع زمین ورزشی در قم اشاره کرد و گفت: اکنون استان نیازمند ۲۰۰ زمین ورزشی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.