کد خبر : 10499
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 9:37

مدارس و مساجد در محلات جدید قم در کنار هم ساخته شوند

مدارس و مساجد در محلات جدید قم در کنار هم ساخته شوند
  معاون امور فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم با تأکید بر هم‌جواری مدارس و مساجد در محله‌های جدید و نوساز قم، خواستار ارتباط وثیق‌تر مدارس و کانون‌های فرهنگی مساجد شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی که غروب روز گذشته در مراسم افتتاحیه مدرسه خیّری ۱۲ کلاسه حاج علی ایزدیان در منطقه پردیسان قم سخن می‌گفت با محکوم‌کردن جنایات اسرائیل غاصب در غزه بیان کرد: پیدایش و تداوم مقاومت اسلامی در فلسطین، نتیجه درس‌های تربیتی و نَفَس حقّ حضرت امام راحل (ره) است.

 وی در ادامه به کمبودهای قم در عرصه فضاهای آموزشی و مدارس توجه داد و گفت: البته باید در این عرصه از خیرین مدرسه‌ساز در استان که مجاهدانه در این امر خیر در صحنه هستند تقدیر و تشکر کرد، ضمن آن که از این عزیزان درخواست داریم که به ساخت فضاهای ورزشی در کنار مدارس نیز همت گمارند.

 معاون استاندار قم سپس اظهار کرد: اهمیت خودگردان شدن مدارس برای اداره بهتر و جبران هزینه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

 مقیمی همچنین پیشنهاد ساخت هم‌جوار مدارس و مساجد را در محله‌های جدید و نوساز قم مطرح کرد و گفت: این امر می‌تواند ارتباط وثیق‌تر کانون‌های فرهنگی مساجد و مدارس و کاهش مشکلات اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد.

 وی با تصریح بر این که تربیت نسل مقاوم، پیشرو، ممتاز و انقلابی در کشور، نیازمند توجه بیشتر حاکمیت به حوزه آموزش‌وپرورش است ابراز امیدواری کرد که مدارس کشور به‌ویژه مدارس خیرساز بتوانند همچون گذشته، الگوهایی مانند زین‌الدین‌ها و حیدریان‌ها تربیت کنند و به جامعه اسلامی تحویل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.