کد خبر : 14697
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 9:04

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارایه شد

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارایه شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: در سال گذشته یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در این استان به علاقه‌مندان ارایه شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمود عرب افزود: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

وی گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.