کد خبر : 6053
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 8:32

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۶۵۵۳ کنکوری در قم

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۶۵۵۳ کنکوری در قم
کنکور سراسری نوبت تیرماه در استان قم با رقابت ۱۶ هزار و ۵۵۳ نفردر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که رشته تجربی بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی دانشگاه‌ها در استان قم طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

شمار داوطلبان کنکور سراسری تیرماه در استان قم، ١۶ هزار و ۵۵٣ داوطلب است که از این آمار، تعداد ٩ هزار و ٩۶٧ نفر داوطلب خانم و ۶ هزار و ۵٨۶ نفر داوطلب آقا هستند.

این آزمون‌ها در ۵ رشته گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شد.

آزمون سراسری تیرماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های قم، مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

آزمون رشته‌های گروه ریاضی و انسانی صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون گروه آزمایشی رشته علوم تجربی صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه خواهد بود.

 

عباس حبیب زاده نماینده تام الاختیار دانشگاه قم در امور آزمون‌ها  اظهار داشت: تعداد ۱۶۵۵۳ داوطلب از قم در کنکور سراسری نوبت تیرماه شرکت حضور دارند که دانشگاه قم میزبان بیش از ۱۰ هزار کنکوری است.

وی گفت: در آزمون گروه ریاضی ۲۱۸۴ داوطلب حضور دارند که این تعداد ۶۹۹ نفر از بانوان و ۱۴۸۵ نفر آقا هستند.

حبیب زاده با اشاره به شرکت کنندگان در رشته تجربی بیان داشت: در گروه آزمون تجربی ۷۰۲۵ نفر با همدیگر رقابت خواهند که ۴۵۸۰ نفر خانم و ۲۴۴۵ نفر آقا هستند.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی رشته علوم انسانی نیز ۵۲۳۱ داوطلب حضور دارند که از این تعداد ۳۲۰۳ نفر از بانوان و ۲۰۲۸ نفر از آقایان هستند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه قم در امور آزمون‌ها با بیان اینکه در رشته هنر نیز ۸۱۵ داوطلب با همدیگر رقابت می‌کنند افزود: از این تعداد ۵۸۰ نفر خانم و ۲۳۵ نفر آقا هستند و در رشته زبان‌های خارجه نیز از مجموع ۱۲۹۸ داوطلب، ۹۰۵ نفر خانم و ۳۹۳ نفر آقا هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.