کد خبر : 10238
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 10:00

آیت‌الله سعیدی:

محیط معنوی دانشگاه‌ها حفظ شود

محیط معنوی دانشگاه‌ها حفظ شود
امام جمعه قم، مهم‌ترین وظیفه مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را ارتقای معنویت در محیط دانشگاه دانست و گفت: تأثیر معنوی به ظرفیت‌های خود افراد بستگی دارد و باید خود انسان مهذب باشد و یک سری محدودیت‌هایی را بر خود تحمیل کند تا بتواند تأثیر معنوی داشته باشد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: برای ورود به دانشگاه باید دانشگاه را بشناسید تا بتوانید تأثیرگذار باشید.

 وی با اشاره به لزوم تأثیرپذیری از محیط علمی دانشگاه، افزود: شما در جایی فعالیت می‌کنید که افراد دارای اندیشه، فکر و تخصص حضور دارند و باید اگر فکر و اندیشه و روش خوبی پیشنهاد شد از آن استقبال کنید.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت مهم‌ترین وظیفه مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را ارتقای معنویت در محیط دانشگاه دانست و گفت: تأثیر معنوی به ظرفیت‌های خود افراد بستگی دارد و باید خود انسان مهذب باشد و یک سری محدودیت‌هایی را بر خود تحمیل کند تا بتواند تأثیر معنوی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه باید در دانشگاه مراقب نفوذ دشمن باشید، افزود: گاهی اوقات اخلاق از معنویت مهم‌تر است و تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد؛ بنابراین باید در رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری اهتمام ویژه داشته باشید.

 آیت‌الله سعیدی بر پرهیز از سخنرانی و ابراز نظرهای بی‌پرده و مکشوف در محیط دانشگاه، تأکید کرد و گفت: نباید جوری در محیط دانشگاه حرف زد که برخی بتوانند سوءاستفاده کنند؛ زیرا همیشه افراد مغرضی هستند که همواره به دنبال تخریب چهره روحانیت هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی از جریان‌ها قسم‌خورده‌اند که آبروی روحانیت را ببرند؛ بنابراین باید مراقب اینها باشید و به وظایف خود عمل کنید تا خدا هم شما را یاری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.