کد خبر : 14637
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 20:32

آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه خواهران در خط مقدم جبهه تمدنی تقابل با غرب است

حوزه علمیه خواهران در خط مقدم جبهه تمدنی تقابل با غرب است
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه خواهران امروز در خط مقدم جبهه تمدنی در تقابل با دنیا است، گفت: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ما است و حوزه‌ علمیه خواهران الگوی نقش آفرینی زن در خانواده باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک پیروزی‌های چشم‌گیر نظام اسلامی و محور مقاومت، اظهار کرد: امام راحل ۶۰ سال قبل با آینده‌نگری شکوهی را خلق کردند که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در طول این زمان نیز شخصیت‌های بزرگی داشته‌ایم، مطرح کرد: این افراد در استان‌های مختلف، مراکز استان‌ها و شهرها اقدام های بسیار بزرگی را رقم زدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران وظیفه ریل گذاری را بر عهده دارد و نباید در مسیر اجرا اختلالی ایجاد کند، افزود: در عرصه امکانات و پشتیبانی‌های حوزه نیازمند انجام اقدام های بیش‌تری هستیم.

اعرافی با بیان اینکه برای منابع پایدار نیازمند اقدام های جدی‌تری هستیم، تصریح کرد: بررسی‌هایی درحال انجام است که بدون ایجاد اختلال در وضعیت جاری بتوانیم بر داشته‌ها و توان حوزه‌های علمیه خواهران بیافزاییم.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران بر تربیت نخبگانی توجه بیش‌تری داشته باشد، یادآور شد: برای تحقق این هدف طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای بخصوص در عرصه علوم اسلامی تدوین شود. این پیشنهاد و طرح باید از دل مجموعه حوزه‌های خواهران برآمده باشد و ضمن توسعه نظام رشته‌ها، انتظار می‌رود برای تربیت افراد ممتاز و شاخص گام‌های بلندتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه این حرکت باید آرام، محدود و سنجیده باشد، بیان کرد: این حرکت به نوعی آینده‌سازی در بازه زمانی ۵ الی ۱۰ سال آینده است.

اعرافی با بیان اینکه در این مسیر از هویت حوزوی افراد صیانت شود، اظهار کرد: برای طرح‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی خواهران نیازمند اقدام های جدی‌تری هستیم.

به دنبال بالندگی بیش از پیش حوزه‌های خواهران هستیم

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران نیز در این دیدار اظهار کرد: بانوان نقش اثرگذاری در جامعه دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در مدارس فضایی ایجاد کنیم که شاهد افزایش مشارکت باشیم، مطرح کرد: یکی از چالش‌های حوزه‌های علمیه خواهران حفظ اساتید است. در برخی از مدارس اساتیدی با بیش از ۱۰ سال سابقه وارد فضای آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه به دنبال بالندگی بیش از پیش حوزه‌های علمیه خواهران هستیم، عنوان کرد: با این اتفاق به طور حتم نقش آفرینی ویژه‌تر و بهتری در جامعه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در عرصه کنشگری نیز ظرفیت مطلوبی داریم، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت محتوایی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی بهره‌مندی از رهنمودهای مدیریت حوزه‌های علمیه را دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.