کد خبر : 10950
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 9:23

تأکید استاندار قم بر پیگیری و تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان

تأکید استاندار قم بر پیگیری و تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان
 استاندار قم گفت: برای جلوگیری از بحرانی شدن کمبود مدرسه و معلم باید ساخت مدرسه و تعیین تکلیف استخدام معلمان سریع‌تر انجام شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمد آقامیری در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بر پیگیری و تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان تأکید کرد و گفت: بر اساس آمارها با ۲۳ تا ۲۵ درصد کمبود معلم روبه‌رو هستیم و در خصوص کمبودها و سرانه آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا کمبودها رفع شود .

استاندار با اشاره به‌ضرورت کاهش تراکم دانش‌آموزی در مدارس گفت: به دلیل افزایش سالانه تراکم باید این موضوع پیگیری شود و باتوجه‌به آمارها برای کاهش تراکم نیاز به معلم به ۴۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان نوسازی مدارس کشور قم رتبه سوم کشور از نظر تراکم آموزشی دارد گفت: در بحث زیرساخت‌ها و تراکم ۳۰ دانش‌آموز است و این در حالی است که در کشور تراکم دانش‌آموزی ۲۴ نفر در هر کلاس است.

علیرضا رحیمی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲درصد است گفت سرانه فضای آموزشی در استان قم ۴/۲ متر است که قم در کنار سیستان بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی رتبه ۲۷ کشور دارد که این کمبودها باعث کاهش کیفیت آموزشی، فرهنگی و پرورشی دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار معلم در آموزش‌وپرورش داریم گفت: در استان ۳۲۲۷ معلم کمبود داریم که بر اساس آمارها در حال حاضر با کاهش ۲۵ درصدی معلم روبه‌رو هستیم

وی افزود: در خیابان انسجام، شهرک قدس و شهید سلیمانی، فلکه جوان، فرا شاهی و انسجام با مشکل کمبود مدرسه روبه‌رو هستیم و در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق مشکل بیشتر است.

رحیمی پیشنهاد افزایش بودجه تملک دارایی آموزش‌وپرورش از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد، صدور مجوز تجاری‌سازی به مدارس و تعیین تکلیف مدارس ملک‌زاده، باقرالعلوم، ثامن‌الحجج، شهید سلیمانی و ناصر شهریور را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه سازمان برنامه‌وبودجه آمارهای توسعه و آمایش سرزمینی استان قم در یک دهه گذشته در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیر ساختی را ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.