کد خبر : 7757
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 11:42

برنامه دانشگاههای مختلف برای پیاده روی اربعین دانشجویی

برنامه دانشگاههای مختلف برای پیاده روی اربعین دانشجویی
در فاصله چند روز مانده به اربعین حسینی دانشگاهها و هیئت های دانشجویی ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین دانشجویی را آغاز کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و راه اندازی کاروان های پیاده روی از نجف تا کربلا، کاروان های دانشجویی و دانشگاهی نیز برای حضور در این کاروان ها ثبت نام می کنند. این کاروان ها مخصوص دانشجویان و دانشگاهیان بوده و شرایط مختلفی را برای حضور دانشگاهیان در نظر گرفته است.

 

کاروان دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی به همت هیئت فاطمیون دانشگاه ویژه برادران در بازده زمانی دوم تا ۱۲ شهریورماه به این سفر اعزام می شود. مهلت ثبت نام در این کاروان تا ۱۹ مرداد ماه تعیین شده است.

 

مجمع مهدویون دانشگاه صنعتی شریف نیز ششمین کاروان زیارتی اربعین حسینی را در قالب تشرف فردی یا خانوادگی در بازده زمانی ۶ الی ۱۷ شهریور ماه برگزار می کند. مهلت ثبت نام در این کاروان تا دوشنبه ۲۳ مرداد ماه تعیین شده است.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) نیز کاروان دانشجویی انصار امام خامنه‌ای را ویژه دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اولویت ورودی های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار می کند. مهلت پیش‌ثبت‌نام در این کاروان تا ۲۳مردادماه تعیین شده است.

برخی دانشگاههای دیگر طی روزهای گذشته ثبت نام خود را برای شرکت در این مراسم از قبل انجام داده اند.

برنامه های حمایتی وزارت علوم از پیاده روی اربعین دانشجویان

کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم پیش از این از نامه نگاری با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص وام دانشجویی ۵ میلیونی به دانشجویان برای اعزام به سفر اربعین خبر داده و اعلام کرده است در نظر داریم، موکب های دانشگاهی دانشگاههای لب مرز را تجهیز و تقویت کنیم تا بتوانند خدمات بهتری هم به دانشگاهیان و هم به مردم ارائه دهند.

همچنین پویش “در مدار حبیب” ویژه موکب های دانشجویی راه اندازی شده که طی آن دانشجویان در مسیر پیاده روی اربعین علاوه بر زیارت به بحث خدمت رسانی در حوزه های فنی نیز می پردازند.

 

عباس عزتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.