کد خبر : 7998
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 8:43

مدیرکل کتابخانه های عمومی :

خیران قمی درکتابخانه‌ سازی ورود کنند

خیران قمی درکتابخانه‌ سازی ورود کنند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از خیران این استان خواست تا در موضوع کتابخانه‌سازی نیز ورود جدی داشته باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مهدی توکلیان روز دوشنبه اظهار داشت: از نظر فضای فرهنگی در قم فقر فضای فرهنگی کتابخانه‌ای داریم و حتی در منطقه پرجمعیتی چون پردیسان کتابخانه عمومی وجود ندارد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی تاکید کرد: وجود کتابخانه جزو نیازهای شهروندان است و باید به آن توجه شود و همه خیران و مسوولان با همت جمعی دست به دست هم دهند تا این مهم انجام شود.

وی یادآور شد: انجمن خیران کتابخانه‌های استان قم فعال است این در حالیست که در اولویت‌های خیران ایجاد کتابخانه قرار نمی‌گیرد و بیشتر علاقه‌مند به بنای مدرسه هستند.

توکلیان با تاکید بر اینکه اگر به تاثیرهایی که کتابخانه عمومی در آینده فرزندان و کودکان کشورمان دارد آگاه باشیم به سمت کتابخانه‌سازی می‌رویم گفت: کتابخانه‌ها امروز صرفا جایی برای به امانت گرفتن کتاب یا مطالعه نیست و به عنوان پایگاه های فرهنگی واجتماعی فعالیت می‌کند و اگر خیران به این موضوع اشراف پیدا کنند با علاقه‌مندی در تاسیس و ایجاد کتابخانه هم تلاش خواهند کرد.

وی ابراز داشت: اکنون در قم ۲۵ کتابخانه فعال داریم و ۳۸ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای دراستان موجود است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اهمیت فعالیت کتابخانه که مرکزی فرهنگی است را به مردم متذکر شوند،افزود: کتابخانه‌ها بدون هیچگونه محدودیتی شرایط سنی، جنسیت، حتی دین و مذهب می‌توانند پذیرای علاقه‌مندان باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت:‌ اتباع خارجی از ملیت‌های مختلف نیز در قم از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کرده و خدمات یکسان با شهروندان ایرانی را دریافت می‌کنند.

وی گفت: کارت‌های عضویت در کتابخانه های عمومی قم شبکه‌ای است و هر عضو می‌تواند از کل سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه کشور استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.