کد خبر : 6090
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 18:37

ورزشکاران مدعی قمی به خط شدند/ حمایت ویژه از مدال آوران

ورزشکاران مدعی قمی به خط شدند/ حمایت ویژه از مدال آوران
اداره کل ورزش و جوانان استان قم در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به تشکیل ستاد ویژه برای حمایت از ورزشکاران مدعی کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی کرده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو مهرماه امسال برگزار می‌شود و به همین منطور ستادی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم تشکیل شده‌است و روز چهارشنبه ورزشکاران شناسایی شده در جلسه مشترکی با مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان و عباس شیرمحمدی مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری قم شرکت کردند.

ستاد تشکیل شده در اداره کل ورزش و جوانان استان قم با هدف حمایت از ورزشکارانی است که شانس حضور در مسابقات آسیایی و جهانی امسال را دارند تا حمایت ها در حد توان از آن ها صورت گیرد.

۲۰ ورزشکار با شانس حضور در مسابقات آسیایی و جهانی توسط این ستاد شناسایی شده اند و جمعی از آنان امروز دغدغه های خود را بیان کردند.

مرضیه نصراللهی قهرمان پاراتکواندو، الناز قاسمی و نوریه عباسی ملی پوشان هندبال، ثنا نامدار قشقایی ملی پوش کبدی، محمد محمد نژاد ملی پوش بسکتبال با ویلچر، مهدی ابراهیمی، مهدی جواهری، امیر عبدی و محمد جواد رضایی از قهرمانان رشته کشتی، امیرعلی مقدمی از قهرمانان دو و میدانی، حمید میرزایی نادر از ملی پوشان رشته کبدی و محمد جواد محبی از قهرمانان جودو از جمله ورزشکارانی بودند که دغدغه های خود را ابراز کردند.

حمایت‌های مالی و پزشکی، معافیت‌های سربازی ، استخدام و تحصیلات ورزشکاران، مشکل تجهیزات و مسکن عمده مشکلاتی بود که توسط آنها اعلام شد.

با توجه به شانس حضور در مسابقات آسیایی و جهانیبه تازگی پاداش‌هایی به حساب این ورزشکاران واریز و از جلسه امروز حمایت روانشناسی و کمک به تکمیل مکمل‌های ورزشی مجاز آغاز شد.

 

به رشته‌هایی که قهرمانی بیشتری دارند بودجه بیشتری تزریق می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم در این نشست عنوان کرد: در این استان همه هیات‌ها دارای مکان مخصوص برای خود هستند و در مورد هندبال استان قم باید زمین هایی اختصاص یابد تا هیات هندبال هم دارای سالن شود.

ابراهیم سانی‌خانی افزود: زمانی که بهره برداری از ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان انجام شود به فکر کمک به رشته هندبال خواهیم بود ولی در هر صورت مشکل امروز هیات هندبال استان، سالن اختصاصی است.

وی بیان کرد: هیات‌های ورزشی باید به همدیگر کمک کنند و مشکل یک هیات توسط هیات های دیگر پوشش داده شود تا شاهد موفقیت آفرینی ورزشکاران قمی باشیم.

وی افزود: آنها جزو بهترین هیات‌های ورزشی کشور هستند و قهرمانان ورزشی ما مایه عزت آفرینی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: همه کارکنان اداره ورزش و جوانان برای حمایت از ورزشکاران پای کار هستند و شاهد حمایت استانداری، شهرداری و برخی صنعتگران نیز هستیم.

وی بیان کرد: دیدار با روسای فدراسیون‌ها برای معرفی ظرفیت‌های ورزش قم را در حال انجام داریم و از این پس به رشته هایی که قهرمانی بیشتری دارند بودجه بیشتری تزریق می شود و امکانات و تجهیزات بیشتری دریافت خواهد کرد.

سانی خانی تاکید کرد: از این پس باید اقلام وتجهیزات و منابع به رشته های آسیایی و جهانی تخصیص یابد تا شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران قم در مسابقات برون مرزی باشیم.

قمی ها با وجود همه محدودیت ها در رخدادهای ورزشی پیشتاز بوده‌اند

مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری قم نیز در این نشست گفت: عشق به ورزش و افتخار آفرینی برای کشور فقط می‌تواند با وجود همه مشکلات ورزشکاران را به جایگاه های بالا برساند و قمی‌ها در هر مسابقه و رخداد ورزشی با وجود همه محدودیت‌ها پیشتاز بوده اند.

عباس شیرمحمدی افزود: بخش خصوصی به ازای کمک به ورزش از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود و درصد این معافیت ها بسیار پایین آمده‌است.

وی بیان کرد: شرکت‌های بزرگ تجاری در قم وجود دارد که امید است بتوانند به ورزش کمک کنند و در حد توان خود این قول را به جامعه ورزش می دهیم که از چارچوب استانداری تمام تلاش خود را برای حمایت از ورزش انجام می دهیم.

وی گفت: نمی‌توان وعده قطعی داد اما در حد توان مشکلات مطرح شده توسط ورزشکاران در این نشست را پیگیری خواهیم کرد.

شیرمحمدی افزود: ورزشکاران هم اگر شرکت یا کارخانه‌ای می‌شناسند برای حمایت از ورزش به ما معرفی کنند و این در حالیست که این کار با تلاش چند هیات ورزشی به نتیجه رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.