کد خبر : 10110
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 8:49

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

استان قم به ساخت حداقل ۲۰۰ مدرسه جدید نیاز دارد

استان قم به ساخت حداقل ۲۰۰ مدرسه جدید نیاز دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اینکه این استان در حال حاضر حداقل به ساخت 200 مدرسه دیگر نیاز دارد، از پاسخگو نبودن برخی مسئولان استان در زمینه رفع معضل تأمین زمین برای ساخت مدارس جدید انتقاد کرد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیّری حضرت امام رضا (ع) منطقه پردیسان قم که با کوشش خیّر مدرسه ساز حاج ابوالفضل استاد ساخته شده است، اظهار کرد: مدرسه‌سازی یک باقیات الصالحات است و قطعا برای مدرسه سازان خواهد ماند.

وی با تقدیر از همه مدرسه سازان و از جمله بانی ساخت مدرسه حضرت امام رضا (ع) تصریح کرد: همه بدانند که استان قم در حال حاضر حداقل به ساخت ۲۰۰ مدرسه دیگر نیاز دارد، از این رو ضروری است تا همه مردم از جمله خیّرین عزیز و همچنین مسئولان این عرصه دست به دست هم دهند تا این مشکل حل شود.

وی با اشاره به آثار زیانبار کمبود مدرسه گفت: افزایش آسیب های اجتماعی، افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس موجود و همچنین کاهش میزان اشتغال از جمله این آثار زیانبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با انتقاد از دستگاه های مسئول که در زمینه حل معضل تأمین زمین جهت ساخت مدرسه در قم پاسخگو نیستند یادآور شد: آموزش و پرورش یک دستگاه عمومی و عام المنفعه است از این رو همه مسئولان و نهادها باید به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

رحیمی با بیان این که خیرین مدرسه ساز علاوه بر این که برای باقیات الصالحات خود کار می کنند، بار مسئولان را نیز به دوش می کشند افزود: تردیدی نیست که مسئولان باید در خدمت این عزیزان باشند و از بار خدمت و زحمات آنان بکاهند.

وی با ابراز خرسندی از این که مدرسه حضرت امام رضا (ع) در کمتر از یکسال ساخته و به دانش آموزان عزیز ساکن در منطقه پردیسان قم تقدیم شده گفت: امیدواریم مدارس دیگری هم در کمتر از این مدت ساخته و تقدیم دانش آموزان عزیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در پایان سخنان خود از مسئولان نوسازی مدارس استان خواست تا نمازخانه های مدارسی که در آینده ساخته می شود، در طبقه همکف و با امکان دسترسی برای ساکنان منطقه برای استفاده از این ظرفیت، جانمایی و طراحی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.