کد خبر : 7927
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 8:20

استاندار قم مطرح کرد:

توسعه خوشه‌های صنعتی قم نیازمند هماهنگی بخش‌های دولتی و خصوصی

توسعه خوشه‌های صنعتی قم نیازمند هماهنگی بخش‌های دولتی و خصوصی
استاندار قم گفت: برای توسعه و سرعت گرفتن فعالیت خوشه‌های صنعتی شناسایی شده در استان قم نیازمند هم افزایی و هماهنگی بیشتر بخش دولتی با بخش خصوصی هستیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پایداری اشتغال در ۶ خوشه صنعتی استان تاکید کرد وگفت: در این زمینه همکاری، هم افزایی و برگزاری جلسات مشترک برای رفع نیاز‌های مشترک خوشه‌های صنعتی بین بخش خصوصی و بخش دولتی مهم وضروری است.

استاندار افزود: ایجاد زمینه‌های تشویق وترغیب حضور سرمایه گذاران در خوشه‌های صنعتی یکی از اقداماتی است که باید توسط بخش‌های دولتی انجام شود تا سرعت ایجاد و راه اندازی خوشه‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت وجود نگاه جهادی و عملیاتی برای حمایت از خوشه‌های صنعتی و بخش خصوصی استان گفت: برای رشد و توسعه بیشتر خوشه‌های صنعتی فعالان این حوزه و کارآفرینان باید نشست‌های مشترک و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برگزار نمایند تا روند توسعه خوشه‌ها وکسب وکار‌ها کند ادامه نیابد.

استاندار با تاکید بر اینکه برای منطقه نمونه گردشگری عوارضی قم- تهران باید تلاش کرد تا سرمایه گذار با اولویت سرمایه گذار بومی انتخاب شود افزود: این طرح ۱۵ ساله نیازمند ورود جدی سرمایه گذار است تا از حالت رکود و بلاتکلیفی خارج شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم هم با بیان اینکه در استان قم ۱۳ خوشه صنعتی شناسایی شده است گفت: در استان اولویت با تشکیل خوشه‌های صنعتی صنایع دستی، سوغات، کفش، مبلمان، سوهان، فرش ابریشم، سوهان، پوشاک، دارو و صنایع بهداشتی، محصولات شیمیایی، مرغداری، پسته و صنایع بسته بندی و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

روح الله ابراهیمی افزود: این خوشه‌ها در حال حاضر در ۶ زمینه کفش، مبلمان، سنگ، انگشتر، پوشاک، چاپ و بسته بندی و فناوری اطلاعات فعال هستند و برای بیش از ۵۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.