کد خبر : 11432
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 18:28

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

طرح خط‌کشی یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قم آغاز شد

طرح خط‌کشی یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قم آغاز شد
رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال، طرح خط‌کشی راه‌های این استان به طول یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر آغاز شد.
۵/۵ - (۴ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛سید حسن خلیلی‌نیا  قالب عملیاتی این پروژه گسترده را احیای خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای در این طرح، محورهای شریانی و اصلی است که به‌صورت خط سرد و نقوش اجرا می‌شود.

وی درخصوص بازه زمانی پروژه، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و فراهم بودن دیگر آیتم‌ها دراجرای خطوط ترافیک جاده‌ای، تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک به‌ویژه در طول شب و روزهای بارشی مه‌گرفتگی راه‌ها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راه‌هایی است که به‌تازگی آسفالت شده و فاقد خط هستند.

خلیلی نیا افزود: باتوجه‌به رصد برخط راه‌های برون‌شهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط هستند تا پیش از شروع بارندگی‌ها، نسبت به اجرای خط‌کشی آنها اقدام شود.

وی در پایان ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: مهمترین عامل در ماندگاری و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، به‌ویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان‌پذیر نیست.

درحوزه راهداری استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.