کد خبر : 6499
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 9:18

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

راهبرد رژیم صهیونیستی در مقابل گفتمان انقلاب ناکام ماند

راهبرد رژیم صهیونیستی در مقابل گفتمان انقلاب ناکام ماند
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه تسخیر نیل تا فرات راهبرد رژیم صهیونیستی است گفت: این رژیم غاصب، مردم مظلوم فلسطین را آواره کرد، ولی گفتمان نظام‌اسلامی نظم جهان را تعیین کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سردار محمدرضا فلاح‌زاده عصر جمعه در نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام(ره) قم اظهار داشت: حضرت امام در ابتدای جنگ تحمیلی خطاب به فرمانده سپاه و ارتش فرمودند، این جنگ اعتقادی که علیه جبهه حق در حال جریان است، پدیده جدیدی نیست، بلکه این جنگ و این دشمنی از حضرت آدم تا ختم زندگی انسان‌ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر رهبر انقلاب و فرماندهی شهید سلیمانی و دعای امت حزب الله، موجب عقب نشینی و شکست داعش شد یادآور شد: داعش می‌خواست تا خراسان و بنگلادش پیشروی کند، داعشی‌ها گفتند، آمده‌ایم تا کار صلاح‌الدین ایوبی را تمام کنیم.

وی بیان داشت: اگر رهبر انقلاب نبودند، باز مجدد این‌ها کار صلاح‌الدین ایوبی را اجرا می‌کردند و چیزی به نام اسلام به جا نمی‌گذاشتند.

جانشین نیروی قدس تصریح کرد: این هنر ولایت فقیه است، قبل از پیروزی انقلاب نیز مراجع و حوزه‌ها بودند ولی رهبری امت دست ولی فقیه نبود.

فلاح زاده گفت: خدمتی که انقلاب اسلامی به اسلام و شیعه انجام داده در طول تاریخ بی‌نظیر است، همانطور که قلم عالمان دینی از خون شهیدان برتر است، آنانی که داعش را سرکوب کردند با مکتب علما پیوند خورده بودند.

 

عضو خبرگان رهبری نیز با اشاره به این مطلب که در قرآن ۲ جریان امامت آمده است گفت: نخستین جریان، امامی است که دعوت به هدایت می‌کند و امتی دارد و امتش به ندای او پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری افزود: دومین جریان امامت هم امامی است که دعوت به گمراهی می‌کند و امتش او را اجابت می‌کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: در دنیا جریان اول، امامتی است که بهشت، و جریان دیگر نیز جهنم به پا می‌کند، عده‌ای از مردم در جهنم‌ و یک عده در بهشت وارد می‌شوند، هر کسی در دنیا دنبال امامی بوده، در آخرت هم با همان امام محشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: به گفته قرآن موضوع نزاع این دو امام منابع طبیعی و امور مادی دنیا نیست بلکه در باب پروردگار و خداپرستی است، امام حسین‌(ع) فرمودند جنگ ما با بنی‌امیه این است که آنها می‌گویند حرف خدا غلط است و ما می‌گوییم راست است.

عضو خبرگان رهبری در بخشی از سخنان با اشاره به استاد فقید محمدحسین فرج نژاد گفت: یکی از افرادی که در زمینه شناختن دشمن می‌اندیشید و خوب عمل می‌کرد، مرحوم فرج نژاد است، هم مخاطب را می‌شناخت، هم عمیق می‌اندیشید، هم می‌دانست این میدان، میدانی است که مجاهدت می‌خواهد، منتظر امکانات نبود و در همین سن آثار زیادی داشت.

میرباقری گفت: همه ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای کار تبلیغ دین فرمودند در مرحوم فرج‌نژاد نیز است.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز حضرت امام را یکی از بزرگترین رهبران ربانی توصیف کرد و گفت: حضرت امام نه تنها در دوران معاصر بلکه در تمام عصرها، در سخنان‌شان دشمن‌شناسی را در ساده‌ترین مثال‌ها توضیح می‌دادند.

ناصر ابوشریف اظهار کرد: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را نیز شیطان کوچک قلمداد کردند، با همین کلمه‌های کوچک، دشمن شناسی را آموختند و بر همین اساس نظام اسلامی ایران را بنا کردند.

 

مسئول برگزاری این همایش نیز هدف شکل‌گیری آن را ایجاد و شناسایی شبکه گستره با علاقه‌مندان گفتمان دشمن شناسی و کمک برای ایجاد این گفتمان دانست و گفت: در این همایش به دو مساله گفتمان مقاومت و شناخت دشمن و عقبه فکری آن توجه کرده‌ایم.

رفیع‌الدین اسماعیلی همچنین با گرامیداشت دومین سالگرد استاد فرج‌نژاد ۲ دغدغه اصلی آن مرحوم را تربیت نیروی انسانی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و اصل موضوع دشمن شناسی دانست و بیان کرد: این مجاهد خستگی ناپذیر همواره برای تحقق این اهداف تلاش‌های بسیاری انجام داد.

محمدحسین فرج نژاد سی‌ام تیرماه سال ۱۴۰۰ بر اثر یک تصادف به‌همراه فرزندان و همسرش جان باخت. فرج نژاد مدرس بحث‌های نقد فیلم و همسر او نیز از فعالان عرصه فرهنگی بود. وی عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سواد رسانه فضای مجازی حوزه علمیه قم و از مدرسان سواد رسانه و صهیونیسم پژوهی بود.

این پژوهشگر و فعال سواد رسانه‌ای آثاری چون اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی و عرفان یهودی در سینما و دین در سینمای شرق و غرب، مکتب‌های شرقی هندو، بودا و لامائیسم را در فعالیت‌های خود دارد.

در این همایش کتاب فقه رسانه و چاپ سوم کتاب نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما به قلم محمدحسین فرج‌نژاد رونمایی شد.

برگزیدگان در بخش مقاله‌های علمی و ژورنال همچنین کنشگری در فضای مجازی، نقاشی و تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور، کلیپ و فیلم کوتاه و طراحی گرافیک تجلیل و جایزه سال دشمن‌شناسی نیز به ابوالقاسم طالبی کارگردان انقلابی و سازنده فیلم‌های قلاده‌های طلا و یتیم‌خانه ایران تعلق گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.