کد خبر : 11177
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 13:34

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه:

رویکرد ما در کنار پاسخ‌گویی به شبهه عملکرد تهاجمی است

رویکرد ما در کنار پاسخ‌گویی به شبهه عملکرد تهاجمی است
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر ارسال شده است، گفت: در کنار پاسخ‌گویی به شبهه رویکرد دیگر ما عملکرد تهاجمی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر پورامینی ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر که در سالن جلسات مرکز پاسخ‌گویی به شبهات برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه، اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که در غزه آغاز شده است به نابودی اسرائیل منجر شود.
وی ادامه داد: یکی از حقوقی که در جامعه اسلامی مهم است، حق پرسش است و جامعه‌ای زنده است که در آن پرسش‌وپاسخ رواج داشته باشد.
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه میان پرسش و شبهه تفاوت وجود دارد، گفت: همان گونه که باید پاسخ پرسش را داد باید به دنبال پاسخ‌گویی به شبهات نیز اهتمام داشت.
وی اضافه کرد: علمای برجسته در طول تاریخ ضمن تبیین معارف اسلامی نسبت به سؤالات و شبهات نیز بر خود لازم می‌دانستند که ورود کنند.
حجت‌الاسلام پورامینی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر سال گذشته در مرکز ارتباطات و پاسخ‌گویی به شبهات راه‌اندازی شد، بیان کرد: هم‌افزایی، جریان‌سازی، تبیین و ورود جبهه‌ای در مقابله با شبهات ازجمله اهداف اصلی این جشنواره بود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌ها برای پاسخ‌گویی به شبهات استفاده شود. در پاسخ‌گویی به شبهات، مرجعیت دینی، اساتید تراز اول، اساتید میانی و طلاب فاضل فعال هستند.
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به تجلیلی از چهره‌های فعال در این زمینه، تصریح کرد: سال گذشته از آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان چهره فعال در عرصه گفتمان پاسخ به شبهات تقدیر شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره نیز از ۸۰ سال تلاش حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ‌گویی به شبهه تقدیر خواهد شد، ایشان نخستین اثر مکتوب پاسخ‌گویی به شبهه خود را در سن ۱۷ سالگی منتشر کردند.
حجت‌الاسلام پورامینی با اشاره به بخش ویژه جشنواره امسال، گفت: این بخش ویژه پاسخ به شبهات نسل نو است.
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جوان در هر جهانی نمونه تأمل، تفکر و تعقل است، عنوان کرد: درگیرشدن ذهن جوان با شبهات یک امر طبیعی است و نباید از آن ترسید؛ بلکه باید در پاسخ‌گویی به هنگام عمل کنیم، هنرمندانه ورود کنیم و مخاطب‌شناسانه عمل کنیم.
وی افزود: در این جشنواره از یک مرکز فعال در پاسخ‌گویی به شبهات نسل نو نیز تقدیر خواهیم کرد، همچنین مرکز پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه تلاش داشته است ورود عالمانه در عرصه پاسخ‌گویی به شبهه داشته باشد.
حجت‌الاسلام پورامینی با بیان اینکه در کنار پاسخ‌گویی به شبهه رویکرد دیگر ما عملکرد تهاجمی است، تصریح کرد: این رویکرد در راستای تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب مبنی بر لزوم تبلیغ و پاسخ‌گویی به شبهات به‌صورت تهاجمی است.

ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره در تاریخ سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرایند جشنواره یک‌ساله است و در این فرایند افراد، چهره‌ها و جایگاه‌های متعددی حضور داشته‌اند.
وی اضافه کرد: این جشنواره در مسیر معرفی پاسخ برتر است و  پاسخ برتر پاسخی است که از نظر محتوا، پیام و جذابیت بیش‌ترین اثر را در مخاطب داشته باشد.
دبیر جشنواره پاسخ برتر با اشاره به اینکه در این جشنواره به دنبال توسعه کمی و کیفی بیش‌تر هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمی، چندرسانه‌ای، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات داستانی آثار را دریافت کردیم.
وی ادامه داد: بیش از هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. از مجموع این آثار و بررسی‌هایی که انجام گرفت توانستیم آثار برتر را معرفی کنیم.
حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه سه چهره برتر و ۶ مرکز برتر پاسخ‌گویی را معرفی خواهیم کرد، گفت: همچنین بیش از ۳۰ اثر برگزیده نیز خواهیم داشت.
وی ابراز کرد: مراکز برتر را نیز با شاخص‌هایی ازجمله فضای آموزش، فعالیت در فضای مجازی و هوش مصنوعی ارزیابی کرده‌ایم.
دبیر جشنواره پاسخ برتر با اشاره به اینکه در برنامه اختتامیه پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی را خواهیم داشت، بیان کرد: همچنین سخنران ویژه این مراسم نیز آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.