کد خبر : 10085
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 17:58

افتتاح سالن بسته بندی پسته و خشکبار در قم

افتتاح سالن بسته بندی پسته و خشکبار در قم
همزمان با روز روستا و عشایر و افتتاح دو هزار طرح اقتصادی در سراسر کشور، سالن بسته‌بندی پسته و خشکبار شهید قاسم سلیمانی در قم افتتاح شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مراسم افتتاح سالن بسته‌بندی پسته و خشکبار شهید قاسم سلیمانی امروز همزمان با روز روستا و عشایر و افتتاح دو هزار طرح اقتصادی در سراسر کشور، در مزرعه حسینی از پسته کاران نمونه کشوری برگزار شد.

این سالن بسته بندی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع ساخته شده و در حال حاضر با دو خط تولید فعالیت می‌کند.

استاندار قم گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات بخش کشاورزی استان، اقتصادی نبودن این بخش مهم است که با افزایش بهره‌وری و تولید بالا می‌توان کشاورزی استان را در مسیر اقتصادی شدن قرار داد.

سید محمد آقامیری افزود: بالا بردن دانش کشاورزی باغداران، حضور جوانان در بخش کشاورزی، همراه بودن سازمان جهاد کشاورزی با باغداران وخدمت رسانی به این قشر از جامعه می‌تواند باعث بالا رفتن بهره‌وری و امنیت غذایی محصولات شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: سطح زیر کشت باغات پسته استان ۱۴ هزار هکتار است که از این تعداد ۸۵۰۰ هکتار آن به عنوان باغات بارور پسته محسوب می‌شوند.

محمد رضا حاجی رضا افتتاح سالن بسته‌بندی پسته و خشکبار استان را فرصتی مناسب برای باغداران استان دانست و افزود: سالن بسته بندی در کنار سالن فرآوری پسته می‌تواند ظرفیت صادرات را برای ۷۵۰۰ تن تولید پسته امسال استان ایجاد کند.

محمد حسینی باغدار و صاحب سالن پسته گفت: این سالن با دو خط بسته‌بندی می‌تواند روزانه تا ۱۵ تن پسته را بسته‌بندی کند.

وی افزود: در حال حاضر بسته‌بندی پسته این خط تولید، ۱۰ کیلویی است و بنا داریم در آینده نزدیک خط تولید در وزنه‌های کمتر یک کیلو را راه اندازی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.