کد خبر : 2305
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 9:10

معاون اقتصادی استاندار قم:

برنامه‌های متنوعی برای مدیریت بازار شب عید در قم اجرا می‌شود

برنامه‌های متنوعی برای مدیریت بازار شب عید در قم اجرا می‌شود
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: با توجه به درپیش‌رو بودن ایام پایانی سال، برنامه‌های متنوع و مناسبی برای مدیریت عرضه و کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید دراین استان به اجرا درخواهد آمد.
به این خبر امتیاز دهید

محسن امیدیان پیرامون جزییات برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مدیریت بازار شب عید در قم، بیان داشت: در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم بر اساس تکلیفی که از سوی دولت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده در خصوص تنظیم بازار شب عید دراین استان تکلیف جدی دارد که با محوریت اتاق تعاون و به منظور تقویت تعاونی‌ها در تامین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم انجام می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی نیز از نیمه‌ ماه جاری در استان دایر می‌شود که در آن‌ها اقلام مختلف مورد نیاز مردم در این ایام و همچنین میوه و تره بار بدون واسطه و به صورت مستقیم برای مصرف خانواده‌ها عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین هرچه مطلوب‌تر میوه شب عید با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی استان، سیب و پرتغال مورد نیاز مردم که از قبل خریداری شده‌است، عرضه می‌شود.

امیدیان قم گفت: در خصوص پوشاک نیز ستاد تنظیم بازار در حال جمع بندی است تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم پوشاک و کیف و کفش در استان باشیم.

وی تاکید کرد: در ایام پایانی سال به دلیل گسترش سطح خرید کالا از سوی مردم، جریان بازرسی و نظارت بر بازار استان را نیز جدی‌تر دنبال خواهیم کرد و در این راستا از بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات و نیروی مردمی بسیج استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها موضوع قیمت عرضه کالاها و همچنین کیفیت آن‌ها به جد مورد توجه بازرسان خواهد بود و به شکایت‌های مردمی از طریق دستگاه‌های نظارتی رسیدگی لازم می‌شود.

امیدیان گفت: در خصوص تامین پول نقد مورد نیاز مردم برای ایام پایانی سال نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده‌است تا هم در بحث تامین پول نو، شورای هماهنگی بانک‌های استان توزیع مناسبی از میزان پولی که از خزانه دریافت می‌کند در میان سایر بانک‌ها داشته باشد و هم با تامین پول مورد نیاز، مشکل کمبود نقدینگی در دستگاه‌های خودپرداز استان به وجود نیاید.

وی بیان داشت: استان قم امسال به صورت جدی از نیمه شعبان برای حضور زائران و مسافران نوروزی آماده می‌شود و در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار شب عید زودتر از همیشه انجام شده‌است، همچنین دستگاه‌های خدمت‌رسان در حوزه‌های اقتصادی همچون بانک‌ها،‌ با تعیین شعبه‌های کشیک حتی در ایام تعطیل به انجام خدمات خود به مردم ادامه خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.