کد خبر : 5217
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 17:53

صحرایی:

دریافت اجباری پول برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است

دریافت اجباری پول برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است
وزیر آموزش و پرورش گفت: دریافت اجباری پول برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران که امروز در باشگاه ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد در خصوص الزام به دریافت وجه برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان در برخی مدارس، اظهار کرد: این کار خطا و قطعاً خلاف است؛ از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم اگر برایشان ممکن بود به مدرسه کمک کنند اما هیچ مدیری حق ندارد چنین کاری کند و قطعاً تخلف است.

وی درباره نقل و انتقال معلمان نیز گفت: در نقل و انتقالات، اولویت کلاس درس است؛ اگر کلاس درس خالی نشود، همه همکاری لازم را می‌کنیم ولی اگر قرار است کلاس درس خالی شود، همه هم و غم این است معلم در کلاس درس باشد.

* امسال نقل و انتقال به تهران انجام می‌شود 

صحرایی اضافه کرد: امسال برای نقل و انتقالات دو تغییر جدی داشتیم؛ اولا اختیار را به استان‌ها دادیم که خودشان کار را انجام دهند و دوماً انتقال به کلانشهر به دلیل نیاز زیاد تهران و مازاد برخی مناطق، انجام می‌شود و بر همین اساس امسال انتقال به تهران و بعضی از کلانشهرها را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره بازی‌های تولید شده در شهر تهران بیان کرد: این بازی‌ها باید به مدرسه برود و در زنگ تفریح‌، بچه‌ها با این بازی‌ها آشنا شوند؛ یکی از کارهای مهم این است که این اتفاق به یک گفتمان تبدیل شود یعنی اگر در تهران به صورت وسیع اتفاق بیفتد و سایر استان‌ها از تهران فرهنگ‌پذیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر وقت می‌بینم بچه‌ای شاد است با تمام وجود شاد می‌شوم و هر وقت می‌بینم ناراحت است، با تمام وجود ناراحت می‌شوم؛ امیدوارم شادی قرین زندگی این بچه‌ها باشد.

صحرایی افزود: بازدیدی از سازمان پژوهش داشتم و عنوان کردم هر درسی باید تکلیف تعاملی داشته باشد تا بچه‌ها برای زندگی آماده شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.