کد خبر : 1155
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 13:53

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

غرب توانایی پاسخگویی به نیازهای بشری را ندارد

غرب توانایی پاسخگویی به نیازهای بشری را ندارد
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با اشاره به اشتیاق روز افزون مردم جهان برای درک و فهم معارف اهل بیت(ع) گفت: غرب با یک بحران فکری عمیقی مواجه شده و نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌های نسل بشر در بخش‌های فکری و اخلاقی باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای موسسه‌های دینی و علمی بین‌المللی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم به لحاظ فرهنگی، لیبرالیسم درحال فراهم کردن زمینه برای تسلط بر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: خروجی و مولد این حرکت لیبرالیستی می‌تواند یک نوع اباهه‌گری و ولنگاری را ایجاد کندکه فاصله گرفتن از شریعت یکی از نتایج آن است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد رسانه‌ها در اختیار صهیونیسم و استکبار است، به یک معنا با این غول رسانه‌ای و امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای و از جهت دیگر هم با بایکوت ارزش‌های دینی مواجه هستیم.

رمضانی ادامه داد: نمی‌خواهند ارزش‌های انسانی و مکتب اهل بیت به معنای واقعی کلمه به جامعه امروز بشری که تشنه آن هستند معرفی شود، از این جهت با جنگ تبلیغات و روایت‌ها و وارونه نشان دادن حقایق در عرصه‌های مختلف روبه‌رو می‌باشیم.

وی گفت: در جنگ سایبری و تبلیغاتی ابزار را در اختیار دارند و تلاش کردند، خیلی هم پیش رفتند، ما فعلا جنبه دفاعی داریم، ولی می‌توانیم به لحاظ محتوایی نیز حالت تهاجمی بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بیان داشت: قدرت محتوایی که در نظام‌دینی و مکتب اهل بیت(ع) ایجاد شده، این قدرت را به ما می‌دهدکه جنبه حمله داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه غرب با بحران فکری مواجه شده و نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌های نسل بشری در بخش‌های فکری و اخلاقی باشد گفت: باید معنویتی که مبتنی بر مسئولیت پذیری و عقلانیت است را به جهان ارائه کنیم.

رمضانی همچنین با تاکید بر اینکه اکنون استثنایی‌ترین شرایط برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) به جامعه جهانی است گفت: حوزویان باید به روز باشند، عالم به روز آن است که هجمه‌ها بر او تاثیری نگذارد.

وی یادآور شد: تحقیق‌های ما نیز باید روزآمد باشد، از این ترجمه‌ها کوچ کنیم و سمت تالیف را پیش بگیریم و از فیزیکال به دیجیتال برویم و از امکاناتی که در جامعه امروزی فراهم است به صورت جامع و کامل استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکنون توانسته کارهای ارزشمند و ارزنده‌ای مانند تولید آثار پژوهشی به ۵۸ زبان را انجام دهد گفت: خبرگزاری وابسته به مجمع با ۲۶ زبان دنیا می‌تواند به یک خبرگزاری کم‌نظیر تبدیل شود، و خبرنگاران افتخاری داشته باشد که از تلاش‌هایی که در دنیا در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت انجام می‌گیرد، خبرهای متعددی را تهیه کنند، و بین پیروان اهل بیت ارتباط ایجاد کنند.

رمضانی با اشاره به راه‌اندازی ویکی پدیای شیعه به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت گفت: ویکی پدیای شیعه که به عنوان یک دایره‌المعارف باعث تثبیت مشرب و مکتب اهل بیت است، تا اواسط سال آینده پنج زبان دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد در کنار این‌هاموضوع دانشگاه، شبکه ثقلین و کارهای دیگری نیز شروع شده که به صورت کمی و کیفی دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و علمی مجمع جهانی اهل بیت نیز در این آیین با اشاره به وجود ۷۰ موسسه غیردولتی که در عرصه بین‌الملل اقدام به نشر معارف اهل بیت می‌کنند گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، از حدود ۴۰ موسسه برای برگزاری نمایشگاه دعوت شد، که ۳۰ موسسه برای ایجاد غرفه اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان گفت: نمایشگاه انوار هدایت با هدف ارائه ۳۳ سال دستاوردهای علمی، فرهنگی و بین‌المللی مجمع جهانی اهل بیت از دهم دی‌ماه و همزمان با سالگرد تاسیس این مجمع به فرمان رهبر معظم انقلاب، در محل مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه از کشورهای مختلف چون افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ماداگاسکار در این نمایشگاه غرفه‌هایی دایر شده بیان کرد: علاقه‌مندان می‌تواند از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.