کد خبر : 5728
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 17:49

ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم آغاز شد

ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم آغاز شد
رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه هفتم خبرداد و گفت: دانش‌آموزان پایه دهم نیز بر اساس کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از این ماه در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمدمهدی کاظمی رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه آغاز شده و سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان به مدارس از زمستان ۱۴۰۱ شروع شد.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول از ابتدای تیر خبرداد و افزود: دانش‌آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتیجه عملکرد و کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیر در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه بر اساس قوانین و  عملکرد آنها و در صورت کسب حد نصاب قبولی به صورت سیستمی انجام می‌شود تا اقدام لازم از سوی اولیای دانش‌آموزان و ثبت حضوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد در پایه هفتم از ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه دارد و دانش‌آموزان پایه دهم مدارس شاهد نیز برای پیش‌ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند از اول تا ۱۰ تیرماه اقدام کنند.

کاظمی درباره نقش مشاوره‌های تحصیلی در انتخاب رشته نسبت به سال‌های گذشته گفت: با کمبود نیروی مشاور در مدارس مواجه هستیم البته پیگیری‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همراهی‌هایی از سازمان اداره استخدامی انجام شده تا مجوزهایی را برای جذب نیروی مشاوره و تربیتی دریافت کنیم.

رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با برنامه ریزی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش قرار است دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای توانمندسازی مشاوران در تابستان امسال انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.