کد خبر : 5575
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 18:19

دبیر ستاد کانون های مساجد قم:

۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد قم شکل گرفت

۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد قم شکل گرفت
دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد سطح استان شکل گرفته است، گفت: امسال به دو محور قرآن و نماز تکیه کرده ایم و در خصوص نماز روی طرح نماز یاوران توجه جدی شد و برحضور کودکان در مساجد تمرکز داریم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با بیان اینکه امسال کانون های فرهنگی و هنری مساجد عهده دار اوقات فراغت هستند، اظهار کرد: این اقدام گام مؤثری در خصوص جایگاه قرآن و فعالیت های قرآنی در میان دانش آموزان خواهد بود و یک وحدت رویه و انسجام در خصوص فعالیت های قرآنی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، ۴۰۰ مربی را در حزوه قرآنی هماهنگ کردیم تا حلقه های قرآنی را ساماندهی کنند و پایگاه های قرآنی در مساجد در حوزه مربی غنی شود.

وی ابراز کرد: با توجه به طرح مسجد پایگاه قرآنی سعی بر این شده که هر مسجد یک پایگاه قرآنی داشته باشد و در حوزه جلسات هفتگی قرائت قرآن و سایر برنامه های قرآنی فعالیت کند که تاکنون در حدود ۱۰۰ مسجد پایگاه قرآنی ایجاد شده است .

حیدری با بیان اینکه در مجموع چهار مسابقه قرآنی ملی در سطح کشور برگزار می شود که یکی از آنها مسابقات مدهامتان است، گفت: اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان با ستاد کانون های مساجد است و ما امسال این مسابقه را در مساجد پررنگ دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم با همکاری بسیج و سپاه دوره های تدبر در قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را داشته باشیم و کانون‌هایی که درخواست مربی در این زمینه ها دارند را مشخص کردیم و اگر بشود امسال دست کم ۷۰ مسجد را تثبیت کنیم اتفاق خوب و مبارکی است.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در تابستان امسال محوریت با آموزش های قرآنی است و به دنبال این هستیم با ارائه خدمات جذاب تفریحی نوجوانان و کودکان را به مسجد جذب کنیم تا معارف قرآنی را فرا بگیرند.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه، پیرامون تشکیل شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی در سطح استان پراکنده است و ما یک سند کامل راهبردی در حوزه قرآنی نداریم، از این رو تشکیل این شورا ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضروری است تا سند جامع راهبردی در حوزه فعالیت های قرآنی ویژه استان قم تدوین شود.

همچنین در این نشست سیداحمد مشرف مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت از آمادگی این مرکز برای تأمین مرابیان قرآنی برای اجرای طرح های قرآنی کانون های مساجد در سطح استان قم خبر داد.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و حضور جمعی از فعالان قرآنی استان با دستور جلسه غنی سازی اوقات فراقت دانش آموزان با محوریت قرآن کریم در ایام تعطیلی مدارس، تشکیل شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی و تنظیم سند راهبردی و معرفی مؤسسات قرآنی برتر قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.