کد خبر : 8052
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 8:17

رشد ۲۷۶ درآمد کل گمرکات استان قم در دولت سیزدهم

رشد ۲۷۶ درآمد کل گمرکات استان قم در دولت سیزدهم
درآمد کل گمرکات استان قم در دوساله دولت سیزدهم به ۱۹۰۲۲۷۷۹ میلیون ریال رسید که نسبت به مشابه دو سال دولت دوازدهم ۲۷۶ درصد رشد داشته است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی در خصوص عملکرد اداره کل گمرکات استان قم در دو ساله دولت سیزدهم، عنوان کرد: در بخش صادرات مقدار ۶۸۱ هزار و ۹۳۵ تن انواع کالا از قبیل سرب، انواع هیدروکربن، مفتول مسی، انواع گرانول، کفش و صندل به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ترکیه صادر شده است؛ که از نظر وزن ۱۶۴ درصد و از نظر ارزش ۱۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه دولت دوازدهم رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات قم بیان کرد: در بخش واردات در مدت یاد شده مقدار ۱۴۰هزار و ۷۴۸ تن کالا از قبیل اجزا و قطعات ماشین لباسشویی، اجزا و قطعات موتور سیکلت و قطعات دوچرخه، الیاف، چای از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات و ترکیه و روسیه به ارزش  ۷۳۴میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است؛ که از نظر وزن ۳۳درصد و از نظر ارزش ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه دولت دوازدهم رشد داشته است.

دریکوندی ادامه داد: در بخش ترانزیت در همین مدت مقدار ۱۸۷ هزار و ۷۴۵ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه دولت دوازدهم رشد داشته است.

وی در خصوص قاچاق تصریح کرد: در همین مدت تعداد یک هزار و ۵۳۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۳۵۴۱۲۰۵ میلیون ریال در گمرکات استان قم تشکیل گردید که از نظر تعداد ۲ درصد رشد و از نظر ارزش ۲۱ درصد کاهش داشته است

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.