کد خبر : 13701
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 9:35

مدیرعامل شرکت گاز استان قم مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چند روز گذشته

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چند روز گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان نسبت به چند روز گذشته خبر داد و از مردم خواست در مصرف گاز مدیریت بیشتری داشته باشند.
به این خبر امتیاز دهید

مرتضی خوش‌لهجه در گفتگو با خبرنگار ما اشاره به افزایش مصرف گاز، اظهار داشت: کاهش شدید دما و بارش برف باعث شده است تا مصرف گاز طبیعی نسبت به چند روز گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه باشد.
وی ادامه داد: ادامه مصرف گاز با روند فعلی ممکن است افت فشار شبکه در نقاط انتهایی و روستایی استان را در پی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، گفت: مهم‌ترین اهمیت کاهش و مدیریت مصرف گاز طبیعی جلوگیری از افت فشار و قطعی برای دیگر همشهری‌ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: درصورتی‌که در یک منطقه، شبکه گاز با افت فشار شبکه مواجه شود؛ چندین روز زمان نیاز است تا به حالت اولیه خود بازگردد.
خوش‌لهجه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر گاز یک شهر قطع شود، نیروهای امداد و حوادث می‌بایست به‌تمامی مشترکین مراجعه کرده و به‌صورت میکانیکی رگلاتورها را وارد سرویس کنند که این کار زمان‌بر است و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد.
وی با اشاره به توصیه‌هایی به شهروندان در این روزهای برفی و سرد، ابراز داشت: یکی از راه‌های ساده و در دسترس صرفه‌جویی پوشیدن لباس گرم در منزل و کم‌کردن درجه سیستم دستگاه گرمایشی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم تأکید کرد: با مصرف بهینه کمبود گاز نخواهیم داشت و در چنین شرایطی می‌شود گاز طبیعی را از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تأمین کرد.
وی در خاتمه گفت: بار دیگر از عموم مردم درخواست دارم تا با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های هم‌وطنانمان بوده و شادی بارش برف را به کام همگان شیرین نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.