کد خبر : 9404
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 17:33

کاشت ۸ میلیون نهال سهم قم در طرح کاشت یک میلیارد نهال

کاشت ۸ میلیون نهال سهم قم در طرح کاشت یک میلیارد نهال
رئيس اداره جنگل بانی و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان قم از سهم ۸ میلیونی قم در طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آذری، رئیس اداره جنگل بانی و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان قم با اشاره به تاکید رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه فضای سبز و کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، گفت: این طرح در پی یک اقدام و تصمیم جهانی در برخی کشورها از جمله ایران در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ایران عضو کنوانسیون تغییرات اقلیم و آب و هوا است، گفت: کشور‌های عضو این مجموعه تصمیم گرفتند که تا هفت سال آینده بیش از هزار میلیارد درخت در کل دنیا کاشته شود که هر کدام از این اعضا به فراخور امکاناتی که دارند سطحی را بر عهده گرفته‌اند.

آذری اضافه کرد: در قم کاشت هشت میلیون نهال طی چهار سال هدف گذاری شده است که سالانه دو میلیون نهال باید تولید و کاشته شود.

وی گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دنبال این هستیم تا از ظرفیت مردم، صنایع، بخش‌های خصوصی، خیرین و ارگان‌های دیگر استفاده کنیم.

رئیس اداره جنگل بانی و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان قم، با بیان اینکه تا به امروز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مشارکت مردمی در این طرح جذب شده است، گفت: هزینه تولید نهال بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان است و تقریبا ۱۰ برابر آن هزینه کاشت و مراقبت در عرصه هست که با توجه به این هزینه ها به سرانجام رسیدن این مهم نیاز به حمایت بیشتر مردم و سازمان‌ها دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.