کد خبر : 6353
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 8:13

شهردار قم:

دستفروشان بست شرقی حرم مطهر ساماندهی شدند

دستفروشان بست شرقی حرم مطهر ساماندهی شدند
شهردار قم از ساماندهی دست‌فروشان حاشیه‌ ای پروژه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۷ دست‌فروش در سازه‌ای موقت ساماندهی شده‌ اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقائیان نژاد در بازدید مدیرکل و معاون سازمان بازرسی استان از پروژه‌های عمرانی شهر قم، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار داشت: این پروژه با هزینه‌ ای بالغ‌ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیربنای این پروژه بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع خواهد بود، مطرح کرد: زمان پیش‌بینی‌شده برای اتمام این پروژه نهایتاً ۴۲ تا ۴۸ ماه بوده که امیدواریم سرمایه‌گذار با سرعت بیشتری این پروژه مهم را به سرانجام برساند.

وی از ساماندهی دست‌فروشان حاشیه‌ ای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۷ دست‌فروش در سازه‌ای موقت ساماندهی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۵۰۰ پارکینگ در این پروژه در نظر گرفته‌ شده است، ابراز کرد: پروژه بست شرقی ازجمله پروژه‌هایی بوده که از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان در کنار ۹ پروژه مهم دیگر استفاده می‌کند.

آقای سقائیان نژاد با انتقاد از رهاسازی ۲ خانه تاریخی در پروژه بست شرقی حرم مطهر، تصریح کرد: یکی از این خانه‌ها که عملاً مخروبه بوده و دیگری نیز شرایط مناسبی ندارد که باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی جابجایی تأسیسات در پروژه‌های عمرانی شهری را مورد توجه قرارداد و افزود: در قانون درآمدهای پایدار هزینه‌های این جابجایی بر عهده دستگاه‌ها بوده ولی با توجه به نبود بودجه‌های مربوطه و عدم اولویت‌دار بودن آن‌ها برای دستگاه‌ها، بار مالی آن‌ها به دوش شهرداری است که بعداً در توافقاتی هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی ۹ تقاطع در محور عماریاسر عنوان کرد: ۷ تقاطع اجرایی شده و امسال نیز تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه محور عماریاسر تا آزادراه امیرکبیر را مورد توجه قرار داد و گفت: ۷۰۰ متر طولی از این محور خارج از محدوده بوده و تملک آن با راه و شهرسازی است که با اتصال این محور به آزادراه امیرکبیر قطعاً یکی از اصلی‌ترین محورهای شهری، بلوار عماریاسر خواهد بود.

سقائیان نژاد ادامه داد: با تکمیل این محور و اتصال به آزادراه امیرکبیر، ۱۷ کیلومتر محور آزادسازی و در اختیار مسافران و شهروندان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.