کد خبر : 8178
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 14:25

نماینده ‌ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

دشمن به دنبال خاموشی چراغ حرم‌های اهل‌بیت(ع) است

دشمن به دنبال خاموشی چراغ حرم‌های اهل‌بیت(ع) است
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: دشمنان فکر می‌کنند با حملات تروریستی چراغ این حرم‌ها خاموش می‌شود درحالی‌که این جنایت‌ها که نشان از استیصال دشمن است موجب آگاهی بیشتر مردم و شلوغ‌تر شدن حرم‌ها می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست اعضای کارگروه ناشنوایان اربعین که در ساختمان پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد، با اشاره به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: دشمنان نتوانستند عظمت این حرم مطهر را ببینند به همین علت به حرم حمله کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان فکر می‌کنند با حملات تروریستی چراغ این حرم‌ها خاموش می‌شود درحالی‌که این جنایت‌ها که نشان از استیصال دشمن است موجب آگاهی بیشتر مردم و شلوغ‌تر شدن حرم‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه سال‌ها برای اربعین توطئه‌ریزی کرده و به دنبال ضربه زدن به زائران اربعین هستند، گفت: قرن‌هاست که اربعین برپاست و هیچ مناسک دینی در دنیا وحود ندارد که اینقدر عاشق و دل‌باخته داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ناشنوایان دین‌دار ارزشمندتر از شنوایان بی‌دین هستند، گفت: در کشور ما افراد زیادی هستند که گوش و چشم دارند اما چشم دیدن معنویت و گوش شنیدن معنویت را ندارند به همه جای عالم سر می‌زنند اما عشق کربلا در وجود آنان نیست و ما شکرگزاریم که عشق حضرت علی اکبر(ع)، زینب کبری(س) و شهدای کربلا را در قلب ما جا دارد.

نواب بیان اینکه ناشنوایان از همه کسانی که گوش شنوا دارند اما عشق حسینی در وجود آنان نیست شنواتر هستند، اظهار کرد: اینکه نعمت شنوایی از برخی گرفته شده می‌تواند یک آزمون مهم باشد اما مهم این است که با عشق به امام حسین(ع) می‌توان در این آزمون موفق شد؛ ما هم که شنوا هستیم امیدواریم خداوند توفیق شنوایی پیام‌های حسینی را به ما بدهد تا بتوانیم بهتر از دیگران راه حسینی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه داشتن چشم و گوش ملاک نیست بلکه داشتن معرفت ملاک است، گفت: قرآن کریم در سوره عبس به نکوهش بینا و قدردانی از نابینا پرداخته است؛ خداوند به پیامبر می‌فرماید وقتی نابینایی وارد شد، فرد بینا از او فاصله گرفت خدای بزرگ از این نابینا تجلیل می‌کند و کار بینا را مورد نکوهش قرار می‌دهد چراکه معیار برتری افراد داشتن معرفت است.

نواب از حضور جمعی از نابینایان و ناشنوایان  در حج گذشته یاد کرد و ادامه داد: اکنون از ناشنوایان هم درخواست می‌کنیم که با تمام سختی‌های موجود به عمره و حج مشرف شوید، ما هم در این راستا از روحانیون ویژه ناشنوایان استفاده خواهیم کرد و از کارگروه ناشنوایان اربعین کشور پشتیبانی می‌کنیم و امیدواریم برای آنان برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و این کارگروه فقط محدود به اربعین نشود و بتواند در عرصه‌های مختلف به رفع مشکلات ناشنوایان بپردازد.

وی با اشاره به اینکه نماز برای همه افراد و روزه بر فردی که توانایی جسمی دارد واجب است، گفت: ملاک حج داشتن توانایی مالی و جسمی است و اگر فردی توانایی مالی نداشته باشد حج بر او واجب نیست البته که ناشنوایی و نابینایی رافع حج نیست ولی بی‌پولی رافع حج است و نباید فردی که توان مالی ندارد را با کمک خیریه به حج و عمره فرستاد و اکنون هم ۹۷۰ هزار نفر فیش حج دارند و در صف انتظار هستند و ما باید آنان را در اولویت قرار دهیم.

نواب اضافه کرد: در عالم هیچ معبدی را سراغ نداریم که افراد ۳۰ سال در نوبت زیارت آن باشند و ما امروز فقط در ایران پنج میلیون و ۶۸۰ هزار نفر داریم که فیش عمره دارند و در اولویت هستند.

نواب خاطرنشان کرد: خداوند متعال به ناشنوایان همت بلند داده است که در روضه‌ها و کاروان‌های عزاداری ویژه خود حضور می‌یابند؛ در وجود ناشنوایان و نابینایان محبت عمیقی قرار داد که باید این محبت را ترویج کرد.

وی با اشاره به درخواست ناشنوایان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بنده این درخواست را از دفتر رهبری پیگیری می‌کنم تا در صورت امکان محقق شود چراکه ایشان رهبر همه اقشار جامعه است و رهبری نسبت به قشر محروم جامعه علاقه‌مند ویژه دارد؛ ایشان زمانی که با جانبازان روبرو می‌شوند به‌جای اینکه جانبازان به سراغ رهبری بروند ایشان در کنار جانبازان قرار می‌گیرند و صورت آنان را غرق در بوسه می‌کنند که این آرزوی هر فرد انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه همه افراد جامعه با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، عنوان کرد: تلاش بنده این است که بتوانم مشکل ازدواج ناشنوایان را به مسئولان مربوطه اعلام کرده و در رفع آن کوشا باشم؛ گرانی تجهیزات پزشکی و لزوم حمایت از ناشنوایان نیز نکته مهمی است و نشان می‌دهد که باید از امکانات عمومی کشور برای این اقشار بیشتر استفاده شود.

در این نشست جمعی از ناشنوایان به بیان مشکلات خود به ویژه دغدغه‌های خود در رابطه با حضور در مناسک حج و عمره و همچنین اربعین پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب کارگروه ناشنوایان اربعین پرداخت و از تلاش‌های انجام شده برای فراهم‌سازی بستر سفر ناشنوایان به عراق خبرداد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.