کد خبر : 11521
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 10:24

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم:

راهبرد بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت ها است

راهبرد بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت ها است
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: راهبرد بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت ها است و امروز بسیج خادم و امید ملت است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم   اظهار داشت: راهبرد بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت‌ها است و امروز بسیج خادم و امید ملت است و این نیروی مخلص تلاش می‌کند تا هر روز گام‌های موثری را در راستای خدمت رسانی به ملت بزرگ ایران بردارد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم عنوان داشت: از جمله مسئولیت‌های بسیج، جذب، آموزش و ساماندهی اقشار مختلف جامعه در راستای خدمت رسانی به مردم و پیشبرد اهداف متعالی اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و این امر از بسیج دانش آموزی در مدارس آغاز می‌شود و اقشار دیگر جامعه را نیز در بر می‌گیرد.

سردار موحد ابراز داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله برنامه‌های بسیج برای دانش آموزان است که هم اکنون در استان قم دانش آموزان دختر در مرحله هشتم اعزام هستند و پس از آن، اعزام دانش آموزان پسر شروع می‌شود و در ماه‌های آینده نیز اقشار مختلف مردم می‌توانند به این مناطق عملیاتی اعزام شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در استان قم بیان داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه از سوی رده‌های مختلف بسیج در استان قم در هفته بسیج تدارک دیده شده و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم ادامه داد: ۳۵۰ گروه جهادی در استان قم در ایام هفته بسیج در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، فرهنگی و علمی به مردم استان به خصوص مناطق کم برخوردار و محروم خدمات ارائه می‌دهند.

بهره مندی ۲۰ روستای استان قم از نعمت آب شیرین

سردار موحد با بیان اینکه افتتاحیه آبرسانی به روستاهای استان قم از جمله برنامه‌های هفته بسیج در قم است افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در مجموع ۸ هزار روستا در کشور با همکاری بسیج و دولت سیزدهم آبرسانی خواهند شد و در استان قم نیز تا کنون ۲۰ روستا از نعمت آب شیرین بهره مند شدند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور به همت بسیج و با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: این مرکز در رشته‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، الکترونیک، امور مالی و بازرگانی، معماری و ساختمان، صنایع پوشاک و هنرهای تجسمی، انگشترسازی، قالی بافی، خیاطی و سایر رشته‌ها خدمات آموزشی خود را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

کلنگ زنی احداث کارگاه خوراک دام در قم

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم عنوان داشت: به دلیل جایگاه ویژه موضوع دامپروری در قم و در راستای تامین بخشی از نیازهای دامداران استان، در هفته بسیج کلنگ احداث کارگاه خوراک دام در قم به زمین زده می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم بیان داشت: رزمایش حلقه‌های صالحین و رزمایش اقتدار بسیجیان استان قم نیز از ساعت ۹ صبح روز جمعه هفته جاری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

سردار موحد با بیان اینکه برای زنان سرپرست عرصه مشاغل خانگی بهترین گزینه است افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته، اما موضوع کلیدی در این خصوص، بحث عرضه محصولات است که با وجود برپایی نمایشگاه‌های مقطعی در نقاط مختلف استان قم، اما این میزان کافی نیست و نیازمند بازارچه دایمی هستیم تا فعالان این عرصه بتوانند فرصت بهتری برای عرضه تولیدات پیدا کنند که در این زمینه از مسئولان انتظار داریم که فضایی را به این امر اختصاص دهند.

وی عنوان داشت: در طول سال گروه‌های جهادی مختلف به خصوص در عرصه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به داخل و خارج از استان اعزام می‌شوند و خدمات پزشکی و دارویی را به صورت رایگان به بیماران در مناطق کم برخوردار ارایه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تامین کادر مورد نیاز انقلاب اسلامی رویکرد برنامه‌های بسیج است افزود: برنامه‌های محلات با محوریت امام جماعت محله دنبال می‌شود و بسیج در این راستا، حل مشکلات را دنبال می‌کند و امروز ۲۰۰ محله اسلامی داریم که قم در این زمینه الگو شده است.

تعدادی از اقدامات بسیج در استان قم

سردار موحد بیان داشت: از دیگر اقدامات بسیج می‌توان به تکمیل شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران، مسکن مددجویان، پروژه اجرای شبکه برق فشار متوسط سه روستا، بهسازی مسیر روستای جنت آباد، تعمیر و مرمت ۳۶ منزل مددجویان، زیرسازی و آسفالت معابر ۶ روستای فاقد دهیاری، احیا و بازسازی ۶ قنات روستایی، توزیع بیش از ۶ هزار بسته معیشتی، برگزاری ۶ هزار نفر روز اردوی جهادی، تعمیر و مرمت ۷۰ منزل محرومین روستایی، تعمیر ۲ مدرسه، ساخت ۲ منزل و پخت ۵۰ هزار پرس غذای گرم در خوی، آزادسازی ۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، ویزیت رایگان و اهدای دارو برای بیش از ۶ هزار نفر، برگزاری کلاس تقویت دانش آموزان مناطق کم برخوردار، تعمیر لوازم خانگی به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیون تومان، اهدای بسته لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق محروم به ارزش یک میلیارد تومان اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.