کد خبر : 13468
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1402 - 23:47

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم:

۲۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی‌های قم انجام می‌شود

۲۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی‌های قم انجام می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: تعاونی‌های این استان ۲۰ درصد از واحدهای مسکونی ۸۳ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن این استان را احداث می‌کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ وحید وزیری راد  افزود: این برنامه با محوریت احداث خانه مسکونی برای کارگران در دست اجراست.

وی گفت: شهرک پرنیان یکی از مهم‌ترین سایت‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است که هم اینک تعاونی‌های قم پنج‌هزار واحد مسکونی را در آن اجرا می‌کنند که بیشتر این واحدها به مرحله سقف رسیده‌است.

وی ادامه داد: طرحی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در دست پیگیری است که ۱۰۰ مترمربع از مجموع متراژ ۳۰۰ متری خانه‌های این سایت به موضوع کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص می‌یابد.

وزیری راد همچنین ابراز کرد: ۴۴۸ واحد مسکونی نیز در شهر سلفچگان توسط تعاونی‌های قم در دست احداث است که هم اینک از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: با موافقت استاندار قم، کارفرمایان واحدهای صنعتی می‌توانند با دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی در قالب خود مالکی، برای کارگران خود واحد مسکونی احداث کنند.

وزیری راد همچنین با اشاره به طرح “کارگر مالکی” نیز خاطرنشان کرد: هدف از این طرح ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی کارگران در تکمیل واحدهای مسکونی متعلق به خود و یا سایر پروژه‌ها در راستای کاهش هزینه‌های احداث و همچنین درآمدزایی است.

وی عنوان کرد: در قالب طرح کارگر مالکی که در واقع تکمیل واحد مسکونی کارگران توسط خودشان است شاهد به حداقل رسیدن مصالح و سایر تجهیزات در طرح نهضت ملی قم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.