کد خبر : 5274
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 8:40

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی:

عادی‌سازی گناه در هر جامعه‌ای موجب از بین رفتن برکت و امنیت می‌شود

عادی‌سازی گناه در هر جامعه‌ای موجب از بین رفتن برکت و امنیت می‌شود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی گفت:در هر جامعه‌ای گناه فراگیر و عادی شود، برکت، آرامش و امنیت از آن جامعه رنگ بر خواهد بست، هرکسی می‌خواهد در دنیا و آخرت به درجات بالا برسد، انجام واجبات الهی و ترک محرمات را در پیش گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن تأکید بر این‌که نعمات الهی قابل‌احصا و شمارش نیست، خاطرنشان ساخت: باید توجه داشته باشیم که تمام نعمت‌های مادی و معنوی از سوی ذات اقدس الهی است که به انسان اعطاشده، ما فقر الی الله هستم.

وی ادامه داد: غفلت و مغرور شدن به نعمت از آفت‌هایی است که دامان انسان را می‌گیرد؛ غفلت باعث می‌شود تا انسان اصل نعمت را نبیند و شاکر بر نعمت نباشد. لذا در زندگی اولویت‌ها را از دست می‌دهد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا مغرور به نعمت نشویم، عنوان کرد: همواره باید توجه داشته باشیم که هر آنچه از توفیق و ظرفیت در وجود انسان شکل می‌گیرد، موهبتی الهی است. لذا هیچ‌گاه نباید مغرور به نعمت‌ها و توفیقاتمان شویم.

وی در ادامه پرهیزکاری از گناه و معصیت را از دیگر افتخارات انسانی در بیان امام رضا علیه‌السلام توصیف نمود و گفت: هرکسی می‌خواهد در دنیا و آخرت به درجات بالا برسد، انجام واجبات الهی و ترک محرمات را در پیش گیرد.

حجت الاسلام مؤمنی ابراز داشت: در هر جامعه‌ای گناه فراگیر و عادی شود، برکت، آرامش و امنیت از آن جامعه رنگ بر خواهد بست؛ انسانی که در مسیر تعالی نفس قدم برمی‌دارد، باید هر چیزی که بوی گناه از آن به مشام می‌رسد، اجتناب نماید؛ به‌واسطه اجتناب از حرام، انسان به گنج‌ها، درجات و رتبه‌های بالای روحی و معنوی دست می‌یابد.

وی افزود: اگر جوانی چشم از حرام فروبندد، به‌اندازه موجودات زنده آسمان و زمین حسنه کسب نموده، نور چهره‌اش تابان و فروزان می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به تأثیرات معنوی تواضع و فروتنی اشاره نمود و یادآور شد: امام زمان(عج) می‌فرمایند؛ ما اهل‌بیت یاری‌رسان کسی هستیم که در مسیر حل مشکلات مردم قدم بردارد.

وی در خاتمه عنوان کرد: در مسیر کسب توفیق انجام واجبات و ترک محرمات و زمانی که در نعمت و خیر به سر می‌بریم، همواره باید با شکر نعمات الهی، خود را از گرفتار شدن در غرور رهاسازیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.