کد خبر : 2592
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 16:41

معاون وزیر، تأمین زمین را برای احداث فضاهای آموزشی قم پیگیری می‌کند

معاون وزیر، تأمین زمین را برای احداث فضاهای آموزشی قم پیگیری می‌کند
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در مراسم افتتاح دبستان و دارالقرآن خیرساز امام خامنه‌ای در قم وعده داد تا تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی قم را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری کند.
به این خبر امتیاز دهید

حمیدرضا خان محمدی که امروز در مراسم افتتاح دبستان و دارالقرآن حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در منطقه نیروگاه قم سخن می گفت با تصریح بر اینکه هیچ چیز زیباتر از مدرسه سازی نیست بیان کرد: تلاش برای گسترش دین و علم از مسیر عمران و آبادانی، توفیق بسیار بزرگی است؛ بنابراین هرچه مدرسه بسازیم، باز هم کم است.

وی با تقدیر از ارائه موضوع «ساده زیستی در نهج البلاغه» توسط دانش آموز قمی، یگانه سادات افخمی در این مراسم، بر افزایش ارائه اینگونه برنامه ها با زبان ساده توسط دانش آموزان تأکید کرد و افزود: دشمن به دنبال جدا کردن فرزندان ما از معارف قرآن و اهل بیت (ع) است؛ در حالی که اگر بتوانیم زندگی، کار و مسئولیت خود را با قرآن و اهل بیت (ع) ممزوج کنیم، همه مشکلات ما حل خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تقدیر از خیّر مدرسه ساز، حاج عبدالله باختر که این دبستان و دارالقرآن را به نام مبارک امام خامنه ای مزیّن کرده است تصریح کرد: نگاه معرفتی و حُکمرانی ما بر اساس نگاه امام و امت امام تعریف می شود، ضمن آن که ظهور امام زمان (عج) وقتی اتفاق می افتد که یاریگران آن حضرت زیاد باشند و باید گفت این یاریگران در همین مدارس و دارالقرآن ها تربیت می شوند.

وی همچنین از دست اندرکاران طراحی و اجرای دبستان و دارالقرآن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در قم قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در این پروژه به همه جزئیات توجه شده است.

خان محمدی در ادامه مدارس را کانون تربیت و پیشرفت محله خواند و خاطر نشان کرد: قرار نیست مدارس تک بُعدی باشند، از این رو بر اساس چشم اندازها و قوانین جدید، ساخت مدارس به صورت چندبُعدی پیگیری می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین قول داد مشکل تأمین زمین برای تحقق عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان قم را  از مسیر وزارت راه و شهرسازی پیگیری و دنبال کند.

تقدیر از برخی خیرین مدرسه ساز و دست اندرکاران پروژه دبستان و دارالقرآن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با حضور برخی مسئولان از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس استان، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم و احمد ترکمن شهردار منطقه ۶ قم و همچنین اجرای دکلمه به مناسبت سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) توسط دانش آموز ریحانه ضیایی و شعرخوانی توسط غلامرضا فلاح رئیس کانون شاعران آئینی استان قم بخش دیگری از این مراسم بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.