کد خبر : 2240
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 22:03

اعلام آمادگی ۱۰ کلان‌شهر برای همکاری در نیمه شعبان قم

اعلام آمادگی ۱۰ کلان‌شهر برای همکاری در نیمه شعبان قم
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اعلام آمادگی 10 کلان‌شهر برای مشارکت در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان قم، گفت: از نظر نیروی انسانی کمبودی وجود ندارد و سیاست این است که از امکانات و تجهیزات سایر کلان‌شهرها در پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها استفاده کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه  ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم که با حضور کمیته‌های ۱۱ گانه ویژه نیمه شعبان و ایام نوروز برگزار شد، با گرامیداشت ایام رجبیه و شعبانیه اظهار داشت: از تلاش همکاران و مدیرعامل سازمان‌ها و معاونین خدمات شهری مناطق در حوزه‌های مختلف از بابت خدماتی که در این ایام و برگزاری جشن‌های دهه فجر و تقارن با اعیاد رجبیه تقدیر می‌کنیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: با توجه به اینکه در سال جاری همزمان ایام نیمه شعبان و ایام نوروز را داریم و در آستانه ماه مبارک رمضان نیز هستیم، پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که زمان سفر مسافرین و زائرین زودتر انجام شود و آماده‌باش دستگاه‌های خدمات رسان به‌خصوص شهرداری اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان نیز با شهرداری است، گفت: در این راستا نخستین بار است که ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل جلسه داده و دو جلسه در تهران و یک جلسه در مسجد مقدس جمکران با حضور مسئولان مربوطه، تولیت مسجد و شهردار و استاندار و دو تن از معاونین وزارت کشور و مدیرکل خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها تشکیل و مباحث خوبی مطرح‌شده است.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر اینکه جلسه‌ای دیگر در سازمان شهرداری‌ها در این خصوص برگزار می‌شود، اذعان کرد: خوشبختانه نگاه‌ها و رویکردها نسبت به نیمه شعبان فرااستانی و ملی شده و جلسه‌ای نیز در آینده در  تهران با نگاه به ستاد اربعین داریم که این امر اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰ کلان‌شهر جهت همکاری با شهرداری قم در برگزاری نیمه شعبان، تصریح کرد: با توجه به سابقه‌ای که از تلاش همکاران خدوم شهرداری قم داریم، از نظر نیروی انسانی کمبودی وجود ندارد و سیاست این است که از امکانات و تجهیزات سایر کلان‌شهرها در پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها استفاده کنیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: از همراهی کمیسیون خدمات شهری و زائرین شورای شهر که در همه زمینه‌ها همگام بوده و همراهی خوبی در مباحث بودجه و سایر خدمات دارند، تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته و ستادهای اجرایی ۸ گانه در سطح شهرداری قم، افزود: جلسه‌ای با حضور معاونین خدمات شهری مناطق برگزار و مباحث کلی مطرح‌شده است؛ در نیمه شعبان امسال رویکردمان بر مردم مداری و محور بودن مردم و هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایاست.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه هر مراسمی که به بهترین نحو و با جامعیت برگزارشده با مشارکت مردمی بوده و در جشن‌های نیمه شعبان نیز رویکردها استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، گفت: در این راستا در ایام‌الله دهه فجر، شهرداری با ۱۵۰ مسجد هماهنگی لازم را اتخاذ کرده و جلسه‌ای با حضور شهردار برگزار شد و مباحث مربوط به آذین‌بندی محلات و مساجد به نمایندگان و هیئت‌امنای مساجد تحویل داده شد.

وی با تأکید بر اینکه این نگاه مردمی بودن اعیاد شعبانیه همچون دیگر مناسبت‌هاست، اظهار داشت: ما در شهرداری قم نیز تمهیدات همه‌جانبه‌ای در راستای برگزاری اعیاد شعبانیه با بسیج همه امکانات و عوامل انسانی در دستور کار قرار داده‌ایم تا بهترین خدمات را به زائرین و شهروندان در این ایام داشته باشیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه شعبان و ایام نوروز مسافران و زائران فراوانی در قم حضور یابند و در این راستا مناطق و معاونت‌ها در حال آماده‌سازی است و موضوعات پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ یازدهم، کمیته مردمی نام دارد، باید دراین‌ارتباط نیاز مردم به‌خصوص در تردد و پارکینگ مورد توجه قرار گیرد، چراکه سوابق نشان می‌دهد در مناسبت‌ها، زائران در فاصله‌ای دورتر پارک می‌کنند و ازاین‌رو پر شدن پارکینگ‌های هسته‌ای نباید منجر به افزایش ترافیک شود.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: بازنگری کلی فعالیت‌ها و آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف لازمه ارتقای ظرفیت‌های خدمت‌رسانی است، همچنین اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و یکپارچه، هدایت مسیر، رنگ‌بندی پارکینگ‌ها و مدیریت واحد میدان مورد تأکید است.

به گفته وی، ایجاد سامانه‌ای برای رساندن ویلچر ویژه سالمندان در مسیر، قرار دادن پروژه‌های جدید ورزشی در اختیار زائران و مسافران، تأمین کانکس و سرویس بهداشتی، آموزش موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و مدیریت پسماند از جمله خدماتی است که باید به زائران ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.