کد خبر : 10533
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 17:30

هوای قم از روز سه شنبه بارانی می شود

هوای قم از روز سه شنبه بارانی می شود
کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، از روز سه شنبه هفته جاری، وزش باد به نسبت شدید، گرد و خاک و رگبارهای پراکنده آسمان این استان را فرا می گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مرتضی صبوری  بیان کرد: امروز آسمان استان قم صاف و کمی با افزایش ابر همراه است.

وی اظهار داشت: برای فردا نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد ملایم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از روز سه شنبه با توجه به گذر موج بارشی شاهد افزایش موضعی ابر، وزش باد و احتمال رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران به خصوص در ارتفاعات هستیم.

صبوری اضافه کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی پدیده بارش در روز سه شنبه بیشتر در ارتفاعات خواهد بود و روز چهارشنبه نیز رگبارهای پراکنده در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: جو قالب آسمان استان در روز های یکشنبه و دوشنبه پایدار پیش بینی شده است و به جز رشد موضعی ابر در بعد ازظهر و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سرعت وزش باد در روز سه شنبه ۶۰ کیلومتر در ساعت است و با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب ۱۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد است که برای فردا ۱۴ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

به گفته صبوری، کمینه و بیشینه هوا در روز دوشنبه ۱۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود و در روز سه شنبه کمینه هوای استان به ۱۶ و بیشینه آن به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.