کد خبر : 13170
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 11:59

امروز بانوان در مسئله حجاب از حضرت زینب (س) الگو بگیرند

امروز بانوان در مسئله حجاب از حضرت زینب (س) الگو بگیرند
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در اسارت نیز پاسدار حیا و عفاف بود، گفت: امروز بانوان جامعه می‌توانند در مسئله حجاب از حضرت زینب (س) الگو بگیرند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حضرت زینب کبری (س) که در مکتب پدر و برادران شجاع خود رشد و نمو کرده بود؛ مانند آنان شجاع و بی‌باک بود. حضرت زینب کبری (ع) یکی از الگوهای برجسته زنان در امر حجاب هستند. در کربلا بعد از به‌شهادت‌رسیدن امام حسین (ع) هنگامی که به اسارت گرفته شدند بـاوجود شکنجه‌ها و مصیبت‌هایی که به ایشان وارد شد از حجاب خویش لحظه‌ای غافل نشدند و تـا می‌توانستند از این گوهر گران‌بها دفاع کردند و نگذاشت دشمن، متعرّضِ حیا و عفت ایشان گردد.
اما امروز که دشمن از هیچ راهی نتوانسته است به اهداف شوم خود برسد از طریق فرهنگ و حجاب به جنگ با ایران آمده است و در حال تغییر فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی است از همین رو باید گفت یکی از مسائلی که حضرت زینب (س) چه در واقعه کربلا و چه در بعد از واقعه کربلا و در اسارت از آن پاسداری کرد و به هیچ دلیلی مانع از کنارگذاشتن آن نشد موضوع حجاب بود. حضرت زینب (س) همچون مادر خود حضرت زهرا (س) هیچ‌گاه از حجاب و عفاف خود کوتاه نیامدند و امروز بانوان می‌توانند در مسئله حجاب حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.
از همین رو مریم معین الاسلام از اساتید حوزه علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت ایام وفات حضرت زینب (س) به الگوگیری از حجاب این بانوی بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کسی از بانوان واقعاً به دنبال حق و حقیقت باشد یکی از جلوه‌های زیبا رفتاری حضرت زینب (س) و زنان عاشورا مسئله حجاب است.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در اوج بحران‌هایی که در عاشورا و بعد از آن با آنها مواجه بود و موقعیتی که در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته بودند، دغدغه حفظ حیا، حجاب و عفاف را داشتند.
پژوهشگر حوزه زن و خانواده با اشاره به تلاش دشمن در موضوع حجاب، بیان کرد: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ فرهنگی هشدار داده‌اند که امروز جوانان می‌توانند در این زمینه به حضرت زینب (س) اقتدا کنند.
وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا زمان وداع با اهل حرم، از آنها خواستند که در مسیر اسارت حجاب خود را حفظ کنند؛ حضرت زینب (س) در مسیر اسارت بسیار تلاش می‌کردند تا حجاب زنان حفظ شود و آنها در مقابل نامحرمان قرار نگیرند.
معین الاسلام با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در تمام مدت اسارت  پاسدار حریم حیا و حجاب بودند، خاطرنشان کرد: کسانی که بیدار باشند می‌توانند نمونه‌های روشن حجاب را در رفتار حضرت زینب (س) در کربلا به‌راحتی درک کنند.
وی در خاتمه تأکید کرد: حضرت زینب (س) در مسیر اسارت و سخت‌ترین شرایط  به دنبال حجاب بودند و این شرایط منجر نشد که حجاب خود را از دست بدهند پس امروز زنان و دختران جامعه می‌توانند از ایشان الگو بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.