کد خبر : 3711
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 13:37

مدیرکل راهداری قم:

سالانه ۲۵۰ میلیون تردد سواری در محورهای قم صورت می‌گیرد

سالانه ۲۵۰ میلیون تردد سواری در محورهای قم صورت می‌گیرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون تردد سواری در محورهای مواصلاتی استان صورت می‌گیرد که این میزان چند برابر حجم تردد در بسیاری از استان‌های کشور است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی فراهانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان داشت: این میزان تردد نشان از اهمیت هرگونه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم دارد که در همین راستا برنامه‌های گسترده و متنوعی توسط این اداره‌کل صورت پذیرفته و یا در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مسائل مرتبط با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، رسیدگی و به نتیجه مورد نظر رسیده‌است، افزود: ما در تمامی زیربخش‌های کاری برای اتمام طرح‌های مورد نظر اداره‌کل، برنامه‌ زمان بندی تعریف کردیم و بر این اساس، وضعیت پیشرفت‌ آن‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای استان درسال‌ گذشته، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان روکش آسفالت و بهسازی شد، همچنین شاهد اجرای طرح‌های بزرگ و ملی در سطح راه‌های استان بودیم که به طور حتم موجب ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث خواهد شد.

فراهانی گفت: همچنین در سال گذشته با تلاش صورت گرفته در زمینه آموزش نیروها و تهیه تجهیزات و وسایل جدید، امکانات فنی و مهندسی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان علاوه بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی، برای اجرای طرح‌های مورد نظر در بخش‌های مختلف همچون تابلوسازی، نصب‌ گاردریل و خط کشی محور ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه استان قم با اختصاص اعتبارات و تلاش‌های شبانه روزی در حوزه راه‌های روستایی وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ روکش آسفالت برای ۳۰ مورد از روستاهای استان نیز انجام شد و ساختمان راهداری سلفچگان در مدار فعالیت قرار گرفت که توانست در برف‌روبی‌ها و بازگشایی مسیر در فصل زمستان عملکرد بسیار موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های جدید برای پایش و کنترل مستمر وضعیت راه‌های ارتباطی استان به جد در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان است، ادامه داد: در همین رابطه برای تقویت بخش‌های فنی تلاش شد تا تعداد و کارایی دوربین‌های نظارتی در راه‌های مواصلاتی استان تقویت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در حوزه ایمنی و ترافیک نیز همه اقدام‌های لازم را انجام دادیم تا جز استان‌های پرتصادف کشور نباشیم و در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشتیم به نحوی که اکنون تمامی نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان که در سال ۹۵ مشخص شده بود،‌ با استفاده از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته در سفر آیت الله رییسی به قم و ۵۰ میلیارد تومان متمم آن برطرف شده و اکنون به دنبال اصلاح نقاط جدیدی هستیم که امکان وقوع تصادف در آن‌ها بیشتر است.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل بار نیز تلاش کردیم تا با استفاده از برنامه‌های هوشمند، همه ثبت سفارش‌ها را شفاف و رانت‌ها را حذف کنیم، به نحوی که رانندگان بتوانند در مبدا و مقصد تقاضاهای موجود برای حمل بار را مشاهده و در صورت امکان، برای بارگیری آن اقدام کنند؛ از جمله مزایای بسیار قابل توجه این طرح علاوه بر شفافیت جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین بدون بار در یک طرف مسیر است، (یعنی تنها در یک مسیر رفت و یا برگشت بار دارند).

وی ادامه داد: همچنین در زمینه حمل‌ونقل مسافری برای رضایت بیشتر مراجعان از نحوه فعالیت پایانه‌های استان، سرویس ثابت برای مسیرهایی که تعداد مسافر لازم را دارد، تعریف شد، همچنین به دنبال رفع نواقص پایانه‌ها در بخش‌های مختلف نیز هستیم و در این خصوص اعتبارات لازم دیده شده‌است، نمایندگان اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هم در پایانه‌های اصلی قم مستقر شده‌اند تا نحوه خدمت رسانی به مردم در این مراکز ارتقا یابد، نتیجه این فعالیت‌ها پایین بودن شکایت مسافران به خصوص در زمان‌های اوج سفر همچون ایام اربعین و نیمه شعبان بود.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.