کد خبر : 8592
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 8:39

خدمات ۱۴۸ میلیارد تومانی کمیته امداد قم به مددجویان

خدمات ۱۴۸ میلیارد تومانی کمیته امداد قم به مددجویان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: مددجویان قمی در دو سال نخست دولت سیزدهم ، ۱۴۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خدمات معیشتی، بهداشت‌ودرمان، ودیعه و اجاره مسکن و ازدواج نوعروسان بهره‌مند شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در سخنانی به مناسبت هفته دولت، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دولت مردمی و ریاست جمهوری اقدامات خوبی برای کاهش فقر و رفع مشکلات نیازمندان انجام داده است، گفت: کمیته امداد استان قم نیز در این مدت نزدیک به ۱۴۸میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خدمات حمایتی و سلامت به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارائه کرده است.

وی پیرامون عملکرد این نهاد در حوزه حمایت و سلامت گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد غیر از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد.»؛به همین دلیل، کمیته امداد استان قم طی این مدت در زمینه‌های بیمه، تأمین تجهیزات و خدمات ویژه درمان بیماران و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان اقدامات خوبی انجام داده است.

مهری ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان هزینه شده تا سطح بهداشت و سلامت بیش از ۲۰ هزار خانوار  تحت حمایت این نهاد در استان قم ارتقاء پیدا کند.

تنوع خدمات کمیته‌امداد قم؛ از کلاس مهارت‌زندگی تا کمک‌هزینه مسکن

وی با بیان اینکه ازدواج نقطه عطف زندگی هر شخصی است گفت: انتخاب آگاهانه در این مقطع زندگی بسیار مهم است و این نهاد با برگزاری کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، همسرداری و مهارت‌های زندگی و تأمین بخشی از جهیزیه نوعروسان تحت حمایت با اعتباری حدود ۳۹ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان به ازدواج بیش از سه هزار و ۱۵۰ نوعروس و داماد نیازمند کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم رفع مشکلات موردی و حقوقی و تأمین نیازهای ضروری زندگی نیازمندان و لوازم خانگی مورد نیاز آنها را از اقدامات مهم این نهاد در دو سال نخست دولت سیزدهم عنوان و اظهار کرد: در این مدت برای رفع مشکلات موردی ۱۷ هزار و ۱۵۲ نیازمند شناسایی شده و ۳۵ خانوار آسیب دیده از حوادث و همچنین برای تامین لوازم ضروری سه هزار و ۱۱۵ نفر از نیازمندان و کمک به رفع مشکلات حقوقی ۴۲۹ مددجوی تحت حمایت نیز حدود ۱۸۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

مهری، تأمین مسکن و سرپناه نیازمندان را بسیار ضروری برشمرد و گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک هزینه اجاره مسکن پنج هزار و ۱۶۴ مددجو و تسهیلات ودیعه مسکن ۷۳۰ خانوار نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کمک‌های انجام شده برای غیرمددجویان و به صورت موردی بوده است افزود: در این مدت حدود ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز کمک معیشت به افراد تحت حمایت این نهاد در استان قم پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.