کد خبر : 1196
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 17:10

 آیت الله سیستانی الله‌آبادی:

آیت الله صافی مرجعی جامع الاطراف بود/ایشان از هیچ موضوعی بی تفاوت عبور نمی کردند

آیت الله صافی مرجعی جامع الاطراف بود/ایشان از هیچ موضوعی بی تفاوت عبور نمی کردند
 آیت الله سیستانی الله‌آبادی با بیان اینکه آیت الله صافی مرجعی جامع الاطراف بود گفت: آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان سرباز اسلام و سرباز دین، عالمی پرتلاش و به روز بودند و از هیچ موضوعی بی تفاوت عبور نمی کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله عبدالهادی سیستانی الله‌آبادی امروز(سه شنبه ۱۳دی ماه) در نشست خبری همایش تجلیل از خدمات علمی تبلیغی و اجتماعی آیت الله صافی که از سوی دانش آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهراء (س)  برگزار می شود به بیان ابعاد شخصیتی آیت الله صافی گلپایگانی پرداخت.

 عضو هیئت استفتاء دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که بیش از ۱۵ سال خدمت ایشان بودم افزود: صفت بارز  آیت‌الله صافی تواضع بود و  به معنای حقیقت کلمه تواضع داشتند.

وی تصریح کرد: ایشان در این سطح از اعلمیت و این سابقه بزرگ در تألیف، خودشان را از کمترین انسانی که از هیچ‌گونه شخصیت اجتماعی برخوردار نبود بهتر نمی‌دانست و نسبت به همه متواضعانه و خاضعانه و با تکریم برخورد می‌کرد و همیشه خود را از همه کوچکتر می دانست.

آیت الله سیستانی تصریح کرد: ایشان شخصیتی ممتاز و برجسته  و در سطح مراجع تراز اول بودند.ایشان به جهت علمی شاگرد حقیقی قرآن و عترت بودند.

وی ادامه داد: آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان سرباز اسلام و سرباز دین، عالمی پرتلاش و به روز بودند و از هیچ موضوعی بی تفاوت عبور نمی کردند.

آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه ایشان در تفسیر و مفاهیم قرآن اهتمامی ویژه داشتند گفت: ایشان باتفسیرهای نادرست از قرآن بسیار کوبنده و بدون ترس از هیچ کسی به شدت برخورد می کردند.

وی با اشاره به بعد سیاسی شخصیت آن عالم وارسته گفت: ایشان همه ی حوادث و وقایع جهان اسلام را رصد می کردند و همیشه مواضع قاطع و روشنی داشتند.

آیت الله سیستانی یا اشاره به بعد اجتماعی شخصیت آن مرجع عالیقدر گفت: ایشان همیشه به مسائل اجتماعی، معیشتی و رفاه عمومی جوامع مسلمین توجه ویژه داشتند و لحظه به لحظه رسانه ها را رصد می کردند و هرجا  که لازم می دیدند ورود می کردند.

لازم به ذکر است همایش تجلیل از خدمات علمی تبلیغی و اجتماعی آیت الله صافی پنجشنبه هفته جاری از سوی دانش آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهراء (س) در دار الشفا قم برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.