کد خبر : 8812
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 17:29

گلایه خطیب جمعه قم از مجمع تشخیص مصلحت نظام

گلایه خطیب جمعه قم از مجمع تشخیص مصلحت نظام
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم از مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت حذف نظارت بر اجرای بانکداری بدون ربا از وظایف و اختیارات شورای فقهی بانک مرکزی انتقاد کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا گفت: در سال ۱۳۶۲ قانونی تصویب شد که‌ای کاش تصویب کنندگان، دنباله کار را می‌گرفتند تا امروز بانک‌های بدون ربای ما، محدود به تعدادی از بانک‌های دولتی و قرض الحسنه‌ها نمی‌شد.

وی با گلایه از مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر حذف نظارت بر اجرای بانکداری بدون ربا از وظایف و اختیارات شورای فقهی بانک مرکزی گفت: حالا که قرار است قانون بانکداری بدون ربا اجرا شود بگذارید شورای فقهی تا آخر کار را دنبال کند.

خطیب جمعه قم در عین حال گفت: این اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام، ممکن است دلیل و پاسخی داشته باشد که بنده از آن بی اطلاع باشم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به حضور باشکوه زائران اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: علی رغم خواسته دشمنان برای کمرنگ شدن مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان، این مراسم باشکوهتر از همیشه برپا شد.

خطیب جمعه قم با قدردانی از اقدامات حافظان امنیت در ماه‌های اخیر گفت: صهیونیست‌ها با عوامل نفوذیشان قصد داشتند قدرت موشکی ایران را تضعیف کنند، اما به فضل الهی و فعالیت‌های مجاهدانه حافظان امنیت توطئه شوم دشمن خنثی شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر حکیم و دلسوز انقلاب در این دیدار حقیقتاً سنگ تمام گذاشتند و از گام‌های بلندی که توسط دولت برداشته شده تقدیر و تمجید کردند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اساسی و گام‌های بلند دولت نباید نادیده گرفته شود خاطر نشان کرد: دولتمردان باید سعی کنند همگام با انجام کار‌های بزرگ به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه بیشتری بکنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دولت برای گسترش روابط با همسایگان و کشور‌های مختلف و عضویت ایران در پیمان‌های بین المللی گفت: دولت سیزدهم ارتباطات بین المللی را منحصر به کشور‌های غربی نکرده است.

آیت الله حسینی بوشهری در عین حال تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند اولویت اصلی اقتصاد و فرهنگ است و باید با تدبیر به هنگام و به موقع نسبت به این دو مسئله اهتمام داشت تا به بحران تبدیل نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.