کد خبر : 9493
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 17:26

«اولی‌ها» و «هفتمی‌ها» از فردا به مدرسه می‌روند

«اولی‌ها» و «هفتمی‌ها» از فردا به مدرسه می‌روند
سال تحصیلی جدید از فردا برای دانش آموزان کلاس اولی با جشن شکوفه‌ها و برای دانش آموزان کلاس هفتمی با جشن جوانه‌ها آغاز می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ تابستان رو به اتمام است و شمارش معکوس شروع پاییز و فصل مدارس آغاز شده و قرار است سال تحصیلی جدید رسماً از شنبه اول مهر برگزار شود.

آن طور که روز گذشته رضا مراد صحرایی عنوان کرد؛ تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی برای امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

سال تحصیلی از هفته آینده آغاز می‌شود، ولی برای دانش آموزان کلاس اولی و کلاس هفتمی فردا اولین روز رفتن به مدرسه است. همچنین «جشن شکوفه‌ها» که هر ساله زودتر برای دانش آموزان پایه اول برگزار می‌شود فردا برگزار خواهد شد.

«جشن جوانه‌ها» هم که مختص دانش آموزان کلاس هفتمی است؛ فردا برگزار خواهد شد و این دانش آموزان هم زودتر از دیگر دانش آموزان به مدرسه خواهند رفت.

قرار است برای سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۲۰ پروژه آموزشی تحویل دانش‌آموزان می‌شود که از این تعداد پروژه؛ ۵۴ درصد پروژه‌های آموزش و پرورش مشارکتی و ۴۶ درصد آن دولتی است.

همچنین امسال ساعت شروع کلاس درس برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.