کد خبر : 12660
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 19:01

طرح قرار دوازدهم تداوم سیره حضرت زهرا(س) است

طرح قرار دوازدهم تداوم سیره حضرت زهرا(س) است
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در مراسم ویژ‌ه‌ای که به محوریت طرح قرار دوازدهم در ۸ بقعه متبرکه شاخص استان قم برگزار شد با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام مادر اظهار کرد: امام صادق(ع) در بیان تفسیر شب قدر فرمودند “منظور از لیله، حضرت زهرا و مراد از قدر، خدای تبارک و تعالی است؛ یعنی فاطمه‌ی خدا” که در معنای حدیث باید گفت یکی از شاخصه‌های مهم شب، رازآلود بودن آن است.

وی افزود: در قرآن کریم چندین بار از شب نام برده شده و هر بار رازی را در پس آن آیات نهفته و درباره‌اش سخن به میان آورده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: به این ترتیب می‌توان گفت زهرای مرضیه، سرّ الهی به شمار می‌رود.

اسکندری بیان کرد: یکی از القاب ایشان، ام ابیها به معنای مادرِ پدر است؛ می‌توان گفت حضرت صدیقه طاهره(س) محور و هدف نهایی پیامبر اسلام(ص) بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اصل وجودی ائمه‌ی اطهار یکسان است خاطرنشان کرد: همه‌ی آنها در عالم وحدت یکی هستند ولی در عالم کثرت، ظهور و بروز متفاوتی دارند که با توجه به شرایط زمانی و مکانی و اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی آن بزرگواران است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.