کد خبر : 11101
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 11:35

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

شرایط بازگشت ۹ هزار متقاضی قمی به طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد

شرایط بازگشت ۹ هزار متقاضی قمی به طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از افراد فاقد مسکن دراین استان گفت:‌ با تدابیر انجام شده ۹ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که موفق به واریز آورده‌های قبلی نشده بودند، به پروژه‌های دیگر این طرح منتقل شدند.
۵/۵ - (۴ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از فروش برگه مسکن و واسطه‌گری صورت گرفته‌است.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است، بیان داشت: برخی از این متقاضیان این فیش‌ها را به‌صورت غیرقانونی با کمتر از یک‌دهم ارزش واقعی زمین‌های آماده شده به فروش رسانده‌اند.

وی درادامه با بیان اینکه احداث خانه‌های ویلایی به‌موازات آپارتمان‌سازی در قم در حال آماده‌سازی است، گفت: متقاضیان خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن این استان از ابتدا مالک زمین مشخصی می‌شوند.

زنجیرانی اظهار داشت:‌ در قالب خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار درصورتی‌که متقاضیان نتوانند در زمان معین آورده‌های خود را تکمیل کنند در نهایت مالک زمین خود شده و می‌توانند آن را به‌صورت شخصی احداث و آماده سکونت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری،۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی درحال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی‌ شده‌است.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان در حال اجراست.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار گرفته است.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.