کد خبر : 9087
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 17:12

دانش آموزان قم در جشنواره نوجوان سالم ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند

دانش آموزان قم در جشنواره نوجوان سالم ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند
رئیس اداره امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قم گفت:‌ دانش آموزان این استان در جشنواره سراسری نوجوان سالم ، ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ روح الله امینی   افزود:‌ جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی )، با دارا بودن سه محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی ،ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور و نیز بیش از ۲۰ رشته از جمله نقاشی ،انشا، عکاسی، مقاله نویسی ، ایده پردازی، روزنامه دیواری ، نرم افزار چند رسانه ای ،مقاله نویسی ، اقدام پژوهی، فیلم داستانی ، پویا نمایی ، نقاشی ، تصویر سازی، پوستر سازی، موشن گرافی، بازی‌های رایانه ای ،تئاتر صحنه‌ای و ابتکارات مدرسه‌ای شامل محصولات فرهنگی ، بازی‌ها و سرگرمی ، پروژه‌های ابتکاری و… ارائه اثر، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

وی اظهار داشت: درسال تحصیلی گذشته دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها ۱۱هزار و ۲۰۷ اثر به دبیرخانه‌های جشنواره مستقر در نواحی و مناطق آموزش و پرورش قم ارسال کردند که از بین این آثار ۴۶۶ اثر به مرحله استانی راه یافت و در نهایت ۴۶ اثر راهی مرحله کشور شد.

وی گفت:‌ دربین آثار راه یافته به دبیرخانه کشور ،‌ ۱۱ اثر حائز رتبه شد که یک اثر در بخش فرهنگیان رتبه سوم ،‌و در بخش دانش آموزی یک اثر رتبه دوم ، چهار اثر رتبه سوم و ۵ اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی)هر ساله با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس برگزار می‌گردد که دوازدهمین دوره آن از دی ماه سال گذشته فراخوان اثر شده‌بود و درنهایت اواخر تیرماه سالجاری به پایان رسید.

امینی یکی دیگر از جشنواره‌ها را با عنوان تجارب برتر تربیتی ذکر کرد و گفت : در این جشنواره صاحبان ۲۵۰ دانش آموز و معلم شرکت کرده بودند که ۱۶ نفر به مرحله کشور راه یافتند که منتظر نتیجه نهایی می‌باشیم.

وی اضافه کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان نسبت به سال‌های قبل ۵۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد،‌به طوریکه به طور میانگین سالهای گذشته ۵۰ نفر شرکت می کردند که امسال به ۲۵۰ نفر رسید.

وی به جشنواره الگوی برتر تدریس نیز اشاره کرد و گفت: دراین جشنواره ۵۰ نفر شرکت کننده داشتندکه تدریس درس تفکر که ۱۷ نفر را به مرحله کشوری ارسال کردیم که منتظر اعلام نتایج هستیم.

امینی درادامه به موفقیت یکی از ایده‌های برتر تربیتی آموزش و پرورش قم در جشنواره “الف تا” اشاره کرد و گفت:‌ الفبای تحول که نمایشگاهی با این عنوان از سوی وزارت آموزش و پرورش در مصلای امام خمینی (ره) تهران درتیرماه برپا شد، یکی تجربیات تربیتی این استان به جشنواره راه پیدا کرد و حائز رتبه کشوری و شایسته تقدیر اعلام شد.

وی گفت: دراین جشنواره ، از قم طرحی با عنوان الگوی مناظرات دانش آموزی که توسط مربیان و دانش آموزان بخش جعفرآباد اجرا شد و به جشنواره الف تا راه یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.