کد خبر : 12535
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 18:06

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

درِ بیکاری را از هنرستان‌ها باید بست نه دانشگاه‎‌ها

درِ بیکاری را از هنرستان‌ها باید بست نه دانشگاه‎‌ها
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر مدرسه یک ایران کوچک و نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است، گفت: درِ بیکاری را از هنرستان‌ها باید بست نه از دانشگاه ها.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه خیرساز “راضیه شورویی” در شهرک سعیدی کرمان گفت: افتتاح مدرسه یکی از شیرین‌ترین اتفاق هاست، بذر هر پیشرفتی در مدرسه کاشته و آینده کشور در مدرسه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عنصر همت ویژگی اول در ساخت این مدرسه است، گفت: بخشی از اتفاق امروز ناشی از اخلاص وزیر سابق آموزش و پرورش است که در کمتر از یک سال قبل کلنگ احداث این هنرستان را در این شهرک به زمین زد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دومین عنصر سازنده این هنرستان عشق است، افزود: عشق است که بین کرمانی‌ها متمایز است، حاج قاسم نماد عشق به مردم است و مردم را مانند خانواده اش دوست داشت.

او خطاب به همسر و خانواده زنده یاد “راضیه شورویی” اظهار داشت: هر مهرماه مرحوم مغفور راضیه شورویی در این مدرسه تکثیر می‌شود و هر دختری در این مدرسه درس می‌خواند، به یاد آن بانوی خوشنام است و این هنر بزرگی است.

وی بیان کرد: تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های مهم دولت خدمتگزار است و حدود ۴۰ درصد دانش آموزان ما در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجو‌ها سریعتر وارد بازار کار می‌شوند و روحیه بهتری هم دارند، بنابراین درِ بیکاری را از هنرستان‌ها باید بست، نه از دانشگاه ها.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دختران هنرجوی هنرستان گفت: تمام دغدغه مسئولان کشور آینده شماست، یک درخواست از شما دارم و آن هم اینکه هر پنجشنبه‌ای که توانستید بر مزار مرحوم راضیه شورویی حاضر شوید برای وی فاتحه‌ای بخوانید و به یادش باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.