کد خبر : 1149
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 13:48

رییس جهاد کشاورزی قم:

۹۵ درصد از مصوبات سفر رییس جمهور به قم در بخش کشاورزی اجرا شد

۹۵ درصد از مصوبات سفر رییس جمهور به قم در بخش کشاورزی اجرا شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سفر سال گذشته رییس جمهور به این استان، اعتباری معادل ۴۰۵ میلیارد تومان به طرح های بخش کشاورزی اختصاص یافت که تاکنون ۹۵ درصد از مصوبات این سفر اجرا شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد رضا حاجی رضا در گفت و گویی افزود: در مصوبات این سازمان ، ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که از این میزان ۳۹۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملکی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ می باشد و ۱۰ میلیارد تومان بابت تسهیلات روستایی جهت اشتغال بانوان بوده است.

وی افزود: تا کنون مبلغ حدود ۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبار تملکی بابت هفت مصوبه به سازمان جهاد کشاورزی تخصیص یافته که شامل احیای مرمت قنات ها، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و احداث و مرمت شبکه های آبیاری و زهکشی، تکمیل زیرساخت های مجتمع های گلخانه ای، توسعه روش های آبیاری، طرح کاداستر اراضی کشاورزی و بهینه سازی مصرف اب کشاورزی اختصاص و هزینه شده است همچنین در خصوص اشتغال بانوان ۶۲ فقره پرونده به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی و مصوب شده و در حال پرداخت است.

حاجی رضا گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه های تملکی نسبت به تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصد انجام شده است که شامل مرمت و بازسازی ۴۴ رشته قنات، ۴۳۴ هکتار تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، یک هزار و ۱۱۷ هکتار توسعه روش های آبیاری تحت فشار و انجام ۲۳ کیلومتر لوله گذاری می باشد و حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در قالب طرح کاداستر اراضی کشاورزی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در خصوص تکمیل زیرساخت مجمتع ها نسبت به حفرچاه و انتقال آب با لوله به طول ۱۸۰۰ متر و احداث استخر ذخیره آب و خرید انشعاب برق و گاز مجتمع تولیدی طغرود از محل اعتبارات ابلاغی انجام شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی،‌ رئیس جمهور دی ماه سال گذشته همراه با جمعی از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.