کد خبر : 10162
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 17:14

۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان قمی اهدا شد

۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان قمی اهدا شد
طی آیینی ۱۱۰ سری جهیزیه متشکل از ۶ کالای اساسی به همت بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قم به زوج‌های قمی اهدا شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛این آیین روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی حرم برگزار شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران از نهادهای پربرکت انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: این دو نهاد از شجره طیبه انقلاب است که از ابتدای تاسیس تاکنون خدمات ارزشمندی را به مردم و نظام اسلامی ارائه کرده‌اند.

وی افزود: سپاه پاسداران از نمادهای برجسته این شجره است که در عرصه‌های گوناگون از جمله کارهای خیرخواهانه پا به عرصه جهاد گذاشته‌است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تصریح بر اینکه خیر و برکات این شجره طیبه به کشورها و منطقه نیز رسیده است ابراز کرد: نمونه‌ای از برکات انقلاب اسلامی در منطقه، طوفان فلسطین در اسرائیل است، درحالی‌که صهیونیست‌های غاصب از چند سال پیش حتی قبل از وقوع انقلاب اسلامی با تشر و حرکت‌های شنیع و خشونت‌آمیز بسیاری از مناطق را غصب کرد. اما امروز یک گروه، اسرائیل غاصب را بهم ریخته است و این نشان‌دهنده عنایت خداوند است.

سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این مراسم گذشتن از مال و انفاق را ارزشمندترین جهادها دانست و اظهار داشت: این اتفاق بسیار مقدس است و هرچقدر مشارکت دستگاه متولی بیشتر شود، علاوه بر توان تامین و ارتقا کیفیت اقلام، توازن‌گیری جامعه بهتر صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز دراین مراسم گفت: به مناسبت ایام ماه ربیع‌الاول و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم، امروز ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان و نو دامادان عزیز تقدیم می‌شود که شامل ۶ قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، لباس‌شویی، جاروبرقی و یک‌ تخته فرش است.

حجت‌الاسلام محمد طه مهری افزود: از ابتدای امسال این چهارمین مرحله از اهدا جهیزیه است که با کمک خیرین با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود و در این مرحله ۱۱۰ سری و جمعاً امسال ۲۷۹ سری جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج تقدیم می‌شود که ارزش ریالی آن هم ۱۱۲ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث جهیزیه، پیش از این بحث کلاس‌های آموزشی، مهارتی، مشاوره‌ای و احکام خانواده‌ها و آن مهارت‌های قبل از ازدواج توسط کارشناسان مجرب در زمینه مباحث مربوط به خانواده و مشاوره هم انجام گرفته‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.